پلتفرم جامع ارسال پیامک، پیام صوتی و تلفن ابری مدیانا

بهترین راه تبلیغ اپلیکیشن چیست؟

همانطور که فرد ریچلد می­گوید” 5 درصد بهبود حفظ مشتری می‌تواند تا ۷۵ درصد سودآوری شرکت را افزایش دهد.” مشتریان ستون اصلی کسب و کار شما هستند، بنابراین در توسعه برنامه (اپلیکیشن) اولین کسانی که باید مشارکت داشته باشند آنها هستند. بدون مشورت و مشارکت آنها اپلیکیشن تنها به درد تیم توسعه دهنده خواهد خورد و کاربردی برای عموم مردم ندارد. یکی از اصلی ترین چالش های تیم توسعه دهنده اپلیکیشن تبلیغات آن است، آنها می­خواهند بدانند که دقیقا از چه زمانی و با چه امکاناتی اپلیکیشن خود را تبلیغ کنند. در این مقاله به کاربردی ترین روش های تبلیغات اپلیکیشن می­پردازیم که جالب است بدانید بسیاری از آنها با سرمایه بسیار اندک انجام خواهند شد!

بازار مخاطبان هدف

حقیقت این است که قبل از انتشار یک برنامه باید با مخاطبین آن مشورت کرد و حتی تمام محتوا و تجربه ی کاربری را طبق سلیقه و نیاز کاربران طراحی کرد. این کار بر خلاف شنیدن آن دور از انتظار نیست چرا که این برنامه برای برطرف کردن نیاز افراد طراحی می­شود و اگر به آن نیازی نباشد و یا برنامه های دیگری این نیاز را برطرف کرده باشند، زمان و هزینه شما بیهوده صرف می­شود. برای این کار مشتریان قدیمی شما بهترین کسانی هستند که می­توانند در این زمینه به شما کمک کنند. با توجه به مشغله ای که تمامی افراد این روزها دارند بهتر است در قبال زمانی که برای شما می­گذارند کد تخفیف، اشتراک رایگان یا هدیه ای برای آنها در نظر بگیرید و از آنها قدردانی کنید.

سئو وب سایت

اگر صاحب وب سایت هستید، از این موقعیت استفاده کنید و اپلیکیشن خود را به بازدیدکنندگان وب سایت معرفی کنید. حتما به صورت روزانه تعداد زیادی بازدیدکننده از سایت شما دیدن می­کنند، بهتر است اپلیکیشن شما در فضای مناسبی از سایت که در لحظه اول در معرض دید باشد قرار بگیرد. این اتفاق می­تواند به صورت پاپ آپ تنظیم شود تا باعث شود بهتر دیده شود و دانلود برنامه افزایش پیدا کند. همچنین رشد وبسایت از طریق سئو با استفاده از تحقیقات کلمات کلیدی می­تواند کمک زیادی به دیده شدن وبسایت و در نتیجه اپلیکیشن شما کند. برای اینکه ابزارهای رایگان زیادی وجود دارد که با استفاده از آنها و کمی مطالعه می­توانید به نتایج خوبی برسید.

اپلیکیشن

 

تبلیغات درون اپلیکیشنی

حتما برای شما هم پیش آمده که داخل یک اپلیکیشن سرگرمی یا غیر سرگرمی هستید و تبلیغاتی برای شما نمایش داده می­شود که با انتخاب کردن آن به صفحه لندینگ هدایت می­شوید. این سناریو در نهایت به نصب اپلیکیشن منجر می­شود و جزو روش های محبوب تبلیغات اپلیکیشن به شمار می­رود. کاربرانی که در یک اپلیکیشن با تبلیغ یک اپلیکیشن دیگر مواجه می­شوند به هدف شما نزدیک تر هستند تا کاربرانی که در یک وبسایت تبلیغ یک اپلیکیشن را مشاهده می­کنند.

اینفلوئنسر مارکتینگ

انسان به صورت ناخودآگاه تحت تاثیر محیط اطراف و آدم ها قرار می­گیرد که نمی­توان منکر تاثیرگذاری رسانه ها در این زمینه شد. بحث داغ اینفلوئنسر مارکتینگ که امروزه بسیار در تبلیغات از آن یاد می­شود مربوط به همین تاثیرگذاری افراد است. تفاوتی که بین بلاگرهایی که تولید محتوا می­کنند و اینفلوئنسرها وجود دارد این است که هر بلاگری نمی­تواند تاثیرگذار باشد و اینفلوئنسر نامیده شود. در تبلیغات اینفلوئنسری کالا یا خدمات و یا اپلیکیشن توسط این افراد به جامعه هدفی که دنبال کننده این افراد هستند معرفی می­شود و به دلیل اعتمادی که به این افراد وجود دارد، دنبال کننده های او نیز به تبلیغات ری کشن مثبت نشان می­دهند. در اینفلوئنسر مارکتینگ باید دقت کنید که اینفلوئنسر مورد نظر با توجه به زمینه کاری شما انتخاب شود تا مخاطبان به اپلیکیشن شما توجه نشان داده و جذب شوند.

حضور در مارکت های ایرانی و خارجی

مارکت های زیادی به جز بازار و گوگل پلی برای انتشار اپلیکیشن شما وجود دارد که می­توانید از فضای آن برای معرفی اپلیکیشن خود استفاده کنید. نگران بازدید کم مارکت های کمتر شناخته شده نباشید زیرا که در صورت وجود داشتن برنامه شما در آنها نرخ دانلود برنامه افزایش پیدا می­کند. درست است که مارکت های ایرانی به دلیل مخاطبان تماما ایرانی برای انتشار اپلیکیشن شما مناسب تر هستند اما حضور کاربران ایرانی در مارکتی مانند گوگل پلی نیز دست کمی از آنها ندارد.

حضور در گروه های اجتماعی توسعه دهندگان

با حضور در جمع توسعه دهندگان و گروه های متشکل از آنها اپلیکیشن خود را قبل از انتشار به نظرسنجی بگذارید. هرچقدر فضای ارتباطی خود را قوی کنید به بهبود اپلیکیشن و تبلیغ آن کمک بسیار بزرگی می­کنید. هر کدام از افرادی که در حوزه کاری شما فعالیت می­کنند می­توانند اطلاعات زیادی را به شما منتقل کنند و حضور در فضای لینکدین، گوگل پلاس و فیسبوک برای شما از واجبات به شمار می­رود.

بهینه سازی مارکت

ASO (App Store Optimization) یا همان بهینه‌سازی فروشگاه اپلیکیشن یا بهینه‌سازی مارکت مانند سئو در صفحات وب عمل می­کند با این تفاوت که تمرکز روی کلمات کلیدی در عنوان و توضیحات برنامه است که باعث می­شود در سرچی که کاربران در مارکت ها انجام می­دهند اپلیکیشن شما بیشتر و بالاتر دیده شود. توضیحاتی که برای اپلیکیشن خود در مارکت ها در نظر می­گیرید برای ASO بسیار مهم است و باید با توجه به کاملترین کلمات کلیدی حوزه مورد نظر شما باشد.

 

تبلیغات پیامکی

تبلیغات پیامکی که یکی از به صرفه ترین و هدفمند ترین انواع بازاریابی ها به شمار می­رود در تبلیغ اپلیکیشن هم می­تواند بسیار کمک کننده باشد. آمار خیره کننده 98 درصدی دیده شدن پیامک ها توسط کاربران می­توان خط بطلانی باشد بر تمامی روش های اعلام شده! چرا که هیچ نوع بازاریابی نتوانسته این آمار را به خود اختصاص دهد. علاوه بر این با توجه به امکانات ویژه ای که پنل اس ام اس در اختیار شما می­گذارد می­توانید سن، جنسیت، شغل و منطقه سکونت مخاطب خود را با توجه به هدف اپلیکیشن خود تعیین کنید و فقط به همان دسته از افراد لینک اپلیکیشن و توضیحات آن را ارسال کنید. برای اینکار نیازی به صرف زمان برای پیدا کردن آژانس های بازاریابی نیست و صفر تا صد این کار توسط خود شما و به راحتی انجام می­شود. گزارشات ارسال پیامک هم برای بررسی های دقیق تر در پنل اس ام اس در اختیار شماست و بررسی آن به عهده خود شماست. برای فعالسازی پنل اس ام اس از سایت mediana.ir می­توانید با شماره تلفن 02154968000 تماس بگیرید.

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.
این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره با کارشناس حرفه‌ای مدیانا
پس از ثبت درخواست مشاوران ما با شما تماس خواهند گرفت.
Hidden
MM slash DD slash YYYY
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .