با نزدیک شدن به زمان انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شورای شهر، تب و تاب تبلیغات انتخاباتی در کشور بالا رفته است. نامزدها، در پی موثرترین شیوه و مناسب ترین برنامه ریزی برای تبلیغات انتخاباتی خود هستند. تبلیغات نقش بسیار پررنگی را در پیروزی و شکست در انتخابات ایفا می کند.
فرقی ندارد شما از نامزدهای انتخاباتی باشید و یا وظیفه مدیریت ستاد انتخاباتی نامزدی را برعهده داشته باشید.
در ادامه مقاله به موثرترین شیوه تبلیغات انتخاباتی برای رسیدن به پیروزی خواهیم پرداخت.
آنچه در این مطلب مطالعه میکنید:
تبلیغات انتخاباتی سنتی
پیش از این نامزدها برای تاثیرگذاری بیشتر به صورت فعال در بین مردم حضور پیدا می کردند.
امسال در پی شیوع بیماری کووید ۱۹ و با تصویب ستاد ملی مقابله با کرونا، هرگونه تجمع تبلیغاتی ممنوع اعلام شده است. نامزدها موظف اند تا از ظرفیت رسانه ملی و فضاهای مجازی برای تبلیغات استفاده کنند.
شیوه های تبلیغات سنتی:
- ملاقاتهای مردمی
- برگزاری تجمعات
- ایجاد ستادها
در کنار این نوع تبلیغات سنتی، تبلیغات محیطی نیز وجود دارند. یکی دیگر از روش هایی که نامزدهای انتخاباتی برای تاثیرگذاری بر افکار عموم از آن استفاده می کنند پخش تراکت و پوستر است.
نظر به هزینههای گزاف کاغذ وهمچنین با افزایش سطح آگاهی اجتماعی مردم در زمینه ی حفظ محیط زیست، استفاده از این شیوه برای نامزدهای انتخاباتی که وظیفه حفاظت از شهر، روستا و کشور را در دست خواهند گرفت منطقی به نظر نخواهد رسید.
روش تبلیغات انتخاباتی نوین
با توجه به همه گیری ویروس کرونا در دنیا، شیوه ی تبلیغات نیز مانند سایر موضوعات دستخوش تغییر شده است.
یکی از ملزومات نامزدهای انتخاباتی در عصر حاضر همراه شدن با مسیر تغییرات است. این همراهی باعث حضور موثرتر نامزدهای انتخاباتی در رقابت می شود.
یکی دیگر از موضوعاتی که می تواند به صورت غیرمستقیم بر مخاطبان تاثیربگذارد مدرنیزه شدن فعالیت نامزدهای انتخاباتی می باشد.
تبلیغات به وسیله ی پنل پیامکی، رسانه های ملی و اجتماعی از رایج ترین انواع روش های تبلیغات انتخاباتی مدرن هستند.
در سال های اخیر شبکه اجتماعی به یکی از بزرگترین پایگاه های تبلیغاتی بدل شده است. تبلیغات انتخاباتی در این شبکه ها می تواند به صورت مستقیم بر افراد تاثیر بگذارد. هرچند که با توجه به نوع شبکه اجتماعی، قشرخاصی از کاربران که معمولا بیشتر آن را جوانان تشکیل داده اند مورد هدف قرار می گیرند. در حالی که ملزومات پیروزی در انتخابات تاثیرگذاری بر تمامی افراد جامعه میباشد.
یکی از روش های کاربردی و نوین در تبلیغات انتخاباتی استفاده از پنل پیامک میباشد. از دلایل اهمیت این نوع تبلیغ می توان به موارد زیر اشاره کرد:
- ارسال پیامک انبوه
- تسلط بر بازار هدف
- اطلاع رسانی سریع
- کاهش هزینهی تبلیغات محیطی
برای مقایسه بهتر میتوانید تعرفه ارسال پیامک انبوه را با تعرفه چاپ تراکت مقایسه کنید!
سامانه پیامک انتخاباتی، روشی عالی برای پیروزی
باتوجه به آمار اعلام شده، ۹۵ درصد از پیامک ها توسط مخاطبان خوانده می شوند! امروزه اکثر مخاطبان چه سنتی و چه مدرن، با تلفن همراه خود مشغول به فعالیت هستند. بنابراین ارسال پیامک می تواند روشی بسیار تاثیرگذار و هدفمند در تبلیغات انتخاباتی باشد.
یکی از موثرترین روشهای تبلیغات در شرایط حاضر ارسال پیامک انبوه است. با توجه به کاستیهای تبلیغات سنتی و لزوم استفاده از ظرفیت رسانه ی ملی به دلیل شیوه نامههای ستاد ملی مقابله با کرونا میتوان استفاده از پنل ارسال پیام کوتاه را از موثرترین روش ها تبلیغات انتخاباتی در ایران معرفی کرد.
سامانه ارسال پیامک چیست؟
بازاریابی پیامکی یا اس ام اس مارکتینگ یک روش بازاریابی از طریق پیامک است. تبلیغات از طریق این روش کم هزینه، بسیار موثر و با استفاده از سامانه ارسال پیامک انجام میشود. به دلیل در دسترس بودن تلفن همراه و عدم نیاز به اینترنت، دیده شدن پیامک های تبلیغاتی به آماری بالای ۹۰٪ رسیده است.
کاندیداها برای موفقیت در رقابت انتخاباتی، در وهله ی اول احتیاج دارند تا دیده شوند و به واسطه ی دیده شدن، نظر هواداران را به خود جلب کنند. در مرحلهی بعدی نیازمند حفظ تعامل و ارتباط با مخاطبین خود هستند تا از این طریق هوادارانی وفادارتری را بسازند.
سامانه پیامکی، این امکان را برای نمایندگان فراهم می کند تا بتوانند ارسال اس ام اس انبوه برای جلب آرا داشته باشند و علاوه بر آن با مخاطبین خود به طور مداوم از طریق ارسال پیامک در ارتباط باشند.
انواع ارسال پیامک از طریق پنل اس ام اس
ارسال به بانک شماره
در سامانه ارسال پیامک مدیانا، بانک شمارههای مختلف با توجه به نیاز کاربران ایجاد شده است. یکی از این بانکها، شامل شمارههایی است که جهت ارسال اس ام اس منطقه ای تهیه شده است. این روش با ارسال کد پستی تفاوت دارد.
ارسال به بانک شماره بر اساس تفکیک شهر و استان
تفکیک شهر و پیش شماره یکی از قابلیت های تاثیرگذار در فرآیند تبلیغات انتخاباتی به ویژه شورای شهر می باشد. در این روش نامزدهای انتخاباتی می توانند برحسب نیازهای خود از بانک شماره موبایل استفاده کنند.
ارسال به بانک شماره بر اساس پیامک کدپستی
ارسال اس ام اس کد پستی یک قابلیت کاربردی برای تبلیغات پیامکی است که به تفکیک دقیق مخاطبان بر اساس شهرها و مناطق می پردازد. نامزدها میتوانند جهت هدفمند کردن هرچه بیشتر تبلیغات و کمپین های خود، از این قابلیت استفاده کنند.
ارسال پیامک بر اساس سن و جنسیت و اصناف
ارسال پیامک بر اساس سن و جنسیت امکان هدفگذاری دقیق مخاطبین را میدهد. تا نامزدها با توجه بر سن و مشاغل محتوای پیامکی خود را آماده کنند. همچنین امکان دسترسی به رای اولی ها نیز می تواند برای نامزدهای انتخاباتی از این طریق وجود داشته باشد.
ارسال اس ام اس به مشاغل کشور نیز می تواند یکی از فاکتورهایی باشد که نامزدهای انتخاباتی قصد هدف قرار دادن آن را داشته باشند.
مزایای سامانه پیامک انتخاباتی
از مزایای سامانه پیامک در تبلیغات انتخاباتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:
- با استفاده از پنل پیامک قادر خواهید بود تا اهدافی مانند جلب و تاثیرگذاری هدفمند مخاطبین را براساس فاکتورهای خاص اجرا کنید.
- قابلیت ارسال انبوه پیامک و تفکیک مخاطبین بر اساس سن، منطقه، مشاغل و اصناف در این شیوه وجود دارد.
- می توان با استفاده از نظرسنجیهای پیامکی با کاربران درارتباط و تعامل بود.
- با این شیوه، ماندگاری و تاثیرگذاری بیشتری را بر ذهن مخاطبین گذاشت.
- میتوان هزینه های گزاف تبلیغات را با این روش کاهش داد.
- با استفاده از سامانه پیامک، امکان ارسال بر اساس کد پستی و نقشه ی گوگل برای نامزدها وجود دارد. (این یکی از مهم ترین مزیت های این سرویس در تبلیغات انتخاباتی شورای شهر و روستا می باشد.)
- با اعمال ماژول هایی می توان به شماره حامیان و یا رای اولی ها دسترسی پیدا کرد و به صورت هدفمندتر در جلب آرا کوشید.
- اطلاعات مربوط به ستاد انتخاباتی از جمله ملاقات های مردمی، مناظرات تلوزیونی و پیام های انتخاباتی خود را به وسیله ارسال پیامک به دست مخاطبین خود رساند.
امکان استفاده از پاسخگوی خودکار و منشی پیام دریافتی تبلیغات شما را هدفمند تر می کند. ( بکارگیری این دو ماژول می تواند برای نامزدهای شورای شهر بسیار کاربردی باشد.)
با استفاده از پاسخگوی خودکار نامزد قادر خواهد بود تا کاتالوگ و راهنمای پیامکی را ایجاد کند.
به واسطه ی آن مخاطبین با ارسال اعداد، اطلاعاتی را درباره ی کاندیدا دریافت کنند. با استفاده از ماژول منشی پیام دریافتی، نامزدها یک منشی پیامکی دارند که کار دریافت و ثبت اطلاعات هواداران را به سادگی برای آن ها انجام میدهد.
نمونه پیامک پاسخگوی خودکار انتخابات:
شهروند گرامی برای دریافت اطلاعات نامزد انتخاباتی …. با ارسال عدد
1 رزومه کاندید
2 آدرس ستادها
3 تاریخ سخنرانی ها
4 شبکه های اجتماعی را دریافت کنید.
با استفاده از منشی پیام دریافتی نامزدها می توانند باشگاه هواداران را ایجاد کنند. به وسیله آن به بانک شماره تلفنی هواداران خود دسترسی پیدا کنند.
نمونه پیامک منشی پیام دریافتی:
همشهری گرامی ؛ سلام و احترام
صداقت، تعامل، تلاش، جهت شهری آباد
نام کاندیدا و کد انتخاباتی
برای عضویت در باشگاه هواداران (نام کاندیدا به صورت کامل) عدد 1 را به شماره ….. ارسال کنید.
ارسال پیام انتخاباتی نیازمند رعایت چه فاکتورهایی است؟
استفاده از سامانه ی پیامکی روشی صحیح برای تبلیغات انتخاباتی است.
اما موضوعی که نباید از آن غافل شد متن تبلیغات انتخاباتی و اطلاعیه های آن می باشد. در ادامه به مواردی که باید در ارسال پیام های انتخاباتی به آن توجه کنید خواهیم پرداخت.
- کوتاه و رسا بنویسید.
- از شماره های رند و کوتاه برای ارسال پیام استفاده کنید.
- به بهترین زمان برای ارسال پیامک انبوه توجه کنید.
- نام نامزد و کد انتخاباتی او را در ابتدای متن قرار دهید. (در صورت باز نکردن پیامک نام نامزد همچنان قابل مشاهده باشد.)
- هر چه تعداد پیام های ارسالی شما به مخاطبین بیشتر باشد، ماندگاری و تاثیرگذاری بیشتری بر ذهن مخاطبین خواهد گذاشت.
- خلاقیت بیشتر در نوشتن شعارهای تبلیغاتی نیز می تواند بر میزان تاثیرگذاری آن بیفزاید.
نمونه متن پیامک تبلیغات انتخاباتی 1400
حرکت به سوی باز کردن گرههای اقتصادی!
دکتر(—–) ، کد انتخابات (—–)
***
زندگی خوب برازنده هر ایرانی
مهندس(—–) ، کد انتخابات (—–)
قوانین و مقررات پیامهای تبلیغات انتخاباتی
نامزدهای انتخاباتی و سامانههای پیامک برای فعالیت تبلیغاتی انتخابات در حوزه ی ارسال پیامک ملزم به رعایت دستورالعمل هایی هستند. در ادامه به این دستورالعمل ها خواهیم پرداخت.
- نامزدهای انتخاباتی باید پیامک انبوه تبلیغاتی خود را تنها از طریق اپراتورهای داخلی و براساس مصوبات شورای عالی فضای مجازی ارسال نمایند.
- شماره و نام سامانه پیامک طرف قرارداد خود را به فرماندار مرکز حوزه انتخابیه و هیأت نظارت مربوطه اعلام نمایند.
- سامانه های پیامک وظیفه دارند که پیامکهای انبوه انتخاباتی ارسالی را به شمارهای که توسط فرماندار مرکز حوزه انتخابیه و هیأت نظارت مربوطه ارسال کنند.
- استفاده از اطلاعات شخصی کاربران در ارسال پیامک بدون اجازه و امکان دسترسی به سامانه ها نوعی تجاوز به حریم خصوصی شهروندان محسوب می شود.
- زمان ارسال پیامک های انبوه باید به گونه ای تنظیم شود که باعث سلب آرامش کاربران و مزاحمت برای آن ها نشود.
- در بکار بردن کلمات محتوای پیامک دقت کنید چرا که برخی از موضوعات نیاز به تاییدیه ارگان های مرتبط دارند.
اهمیت انتخاب پنل پیامکی مناسب
با توجه به میزان اهمیت موضوع تبلیغات در انتخابات و زمان ناکافی برای آزمون و خطا انتخاب سامانهی پنل پیامکی مناسب می تواند، مقدار زیادی از فشارهای تبلیغات انتخاباتی نامزدها را کاهش دهد.
بروز خطا و خرابی پنل های پیامکی می تواند به راحتی کمپین تبلیغاتی نامزدها را به شکست برساند. از این رو شناخت درست در انتخاب سامانه پیامکی بسیار حیاتی است.
سوالی که معمولا ذهن نامزدها و یا نمایندگان را درگیر می کند این است که:
- کدام سامانه را برای دریافت خدمات انتخاب کنند؟
- چه اقداماتی بر تبلیغات پیامکی آن ها ضربه می زند؟
ارائه خطوط
یکی از مواردی که در دریافت خدمات پنل های پیامکی باید به آن توجه کنید نوع خطی است که در اختیار شما قرار میگیرد.
استفاده از خطوط خدماتی و اشتراکی در تبلیغات انتخاباتی مناسب نیست.
سامانه هایی که از این خطوط برای پنل پیامک انتخاباتی خود استفاده می کنند تخلف کرده و ملزم به پرداخت جریمه هستند.
ارائه خطوط اشتراکی در پنل پیامک انتخاباتی، مخرب برند می باشد.
با توجه به اشتراکی بودن خطوط و این امکان وجود دارد که سایر کاربران با همان خط به مخاطبان پیام ارسال کرده باشند. این موضوع به صورت آشکار باعث بی اعتباری نامزد انتخاباتی می شود. از دیگر خطرات استفاده از خطوط اشتراکی می توان به تخلف سایر کاربران در استفاده در آن و بلاک شدن خط اشاره کرد.
ظرفیت ارسال
از دیگر مواردی که در انتخاب سامانه ی پیامکی باید به آن توجه کنید ظرفیت ارسال پیامک است. اینکه آیا سرور جوابگوی تعداد ارسالهای پیامک های تبلیغاتی نامزدها در سطح انبوه می باشد؟
برای دریافت خدمات پنل پیامک با شرکتهای با سابقه ای که ظرفیت ارسال پیامک بالایی دارند همکاری کنید و فریب سامانه های دیگر را نخورید!
بانک پیامکی
همانطور که پیشتر در مقاله عنوان شد توجه به بانک پیامکی و تفکیک مخاطبین بر اساس اهداف میتواند کلیدی برای پیروزی در انتخابات باشد. داشتن بانک شماره تلفنی قوی و به روز بودن دائمی آن از فاکتورهای مهمی است که باید به آن توجه کنید.
حتما پیش از عقد قرار داد با سامانه پنل پیامکی، اطلاعات بانک پیامکی آن ها را چک کنید.
پشتیبانی، مهم ترین ویژگی های پنل اس ام اس
نظر به اهمیت موضوع انتخابات، شرکت ارائه دهنده باید پشتیبانی 24 ساعته و فنی ارائه دهد.
با توجه به مشغلههای ستادهای انتخاباتی مجال پیگیری و مکالمات تلفنی و همچنین زمان برای حل سوالات درون شبکه ای وجود ندارد. از این رو وجود تیم های پشتیبانی به صورت 24 ساعته می تواند بزرگترین ویژگی پنل اس ام اس باشد. پیش از خرید سامانه با تیم پشتبانی آن تماس بگیرید. از این طریق می توانید از کیفیت و تعهد آن ها در پاسخگویی اطمینان حاصل کنید.
چرا سامانه پیامک مدیانا اس ام اس را برای تبلیغات انتخاباتی انتخاب کنیم؟
با توجه به میزان اهمیت انتخاب پنل پیامک مناسب، در جهت تبلیغات انتخاباتی، همکاری با سامانه ای قدیمی وبزرگ در این حوزه می تواند از آزمون و خطاهای موجود بکاهد. و همچنین جامع ترین خدمات را ارائه دهد.
سامانه پیامک مدیانا اس ام اس یکی از قدیمی ترین و بزرگترین شرکت های ارائه دهنده خدمات پیامکی در سطح کشور است. سامانه مدیانا تنها سامانهی پیامکی است که در آن 100% پیامک ها دلیور شده است.
از خدمات سامانه پیامک مدیانا اس ام اس، در تبلیغات انتخاباتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:
- پشتیبانی 24 ساعته
- بانک پیامکی 15 میلیونی جدید
- ارائه خطوط اختصاصی
- ارسال هدفمند
- ارسال پیامک انبوه بدون محدودیت
- هزینهی مناسب
و سایر خدمات که با تماس به مشاورین تیم مدیانا می توانید در کمپین انتخاباتی خود از آن بهرمند شوید.