چه کسی از تخفیف بدش می آید؟ اما باید بدانید که اینکه بدون هیچ دلیلی بخواهید تا خدمات یا کالایی را با قیمت کمتر عرضه کنید، شکست خواهید خورد. شاید تا چند سال پیش این تکنیک جواب میداد؛ اما الآن کاربران باهوشتر، کم حوصلهتر و دقیق تر شدهاند. آنها تخفیفی را قبول میکنند که خودشان از قبل دنبالش بودند. مسئله اصلی اینجاست که نگارش متن پیامک تخفیف باید درست باشد تا تاثیر اصلی را روی دریافت کننده بگذارد. از این رو در ادامه در این وبلاگ از پنل اس ام اس مدیانا چندین متن برای اطلاع رسانی تخفیف ها را برای شما نوشتیم. در حقیقت نکاتی وجود دارد که در صورت رعایت نکردن آنها میتواند آن تاثیر مثبت را نداشته باشد؛ حتی برعکس هم شود.
ویژگی های متن تخفیف پیامک عالی
یک متن عالی برای اطلاع رسانی تخفیف ها باید ویژگی های زیر را داشته باشد:
- کوتاه بنویسید. برای آشنا کردن کاربران نسبت به تخفیف ها نیازی نیست که داستان بنویسید. خیلی سریع و در همان ابتدا کاربر را متوجه تخفیف کنید. حداکثر کاراکتر یک متن اطلاع رسانی تخفیف بهتر است که 70 عدد باشد.
- کلمات اصلی را به شیوه متفاوت برجسته کنید؛ برای مثال، میتوانید عدد تخفیف یا روز را همراه با ستاره یا ایموجی بنویسید.
- یک متن اطلاع رسانی تخفیف شامل درصد تخفیف، تعداد استفاده از تخفیف و مدت زمان است. همچنین اگر هم شرایطی خاص وجود داشت، حتماَ در پیامک بنویسید.
- خیلی ساده بنویسید. از کلمات سخت که نیاز به بازخوانی مجدد برای فهمیدن دارد، استفاده نکنید. دریافت کننده پیامک باید خیلی سریع متوجه اصل پیام شود.
- پیام باید ساختار مناسبی داشته باشد. منظور از ساختار مناسب، تفکیک پذیری همه بخشها و داشتن یک روندی که باعث شود تا کاربر تمامی المانها بخواند.
- چکشی ننویسید. با سلام شروع و با تک تشکر تمام کنید. البته بهتر است که در آخر CTA را قرار دهید. به این صورت کاربر را بهتر به خواندن متن تشویق خواهید کرد.
- شروع یک پیام تخفیف باید طوفانی و البته قابل شناسایی باشد. به عبارتی، بهتر است که در ابتدا نام شرکت ارسال کننده نوشته شود؛ مانند پیامک های تخفیف اسنپ و تپسی که نام آنها در همان اول مشخص است.
- در متن بازه زمانی را مشخص کنید. همچنین دلیل آن را هم بنویسید. وقتی کاربر نداند که به چه دلیلی مشمول این تخفیف شده است، حتی اگر از قبل از آن شرکت خرید کرده باشد، تمایلی به استفاده نخواهد داشت.
اشتباهات متن برای اطلاع رسانی تخفیف ها
متاسفانه شاهد ارسال پیامک تخفیفی هستیم که اشتباهات زیادی را دارند. این اشتباهات باعث میشود که حتی پیامک نتیجه برعکسی داشته باشد:
- ارسال پیامک به افراد غیره و بدون در نظر گرفتن اجازه آنها (متاسفانه بیشتر پیامکها چنین مشکلی دارند. اینکه شما از سازمانی اس ام اس تخفیف دریافت میکنید که تا به حال هیچ یک از خدمات آن را استفاده نکردهاید.
- مشخص نکردن اطلاعات لازم (در بالا هم نوشتیم که یک پیامک تبلیغاتی مناسب باید دارای چه المانهایی باشد. خود ما گاهی پیامکی دریافت میکنیم که فقط یک شماره تماس و نام برند را دارد. حتی اصلاَ مشخص نشده که این پیام از طرف چه شرکتی بوده است.)
- اشتباهات نگارشی
- بخش بندی نکردن کاربران و ارسال پیامک تخفیف به گروه متفرقه (برای مثال، مشتری از فروشگاه شما یک کالای خاص مانند کتاب را خریداری کردهاند. البته این اتفاق ممکن است که چند بار هم تکرار شود. حال تنوع در فروشگاه شما زیاد باشد، ارسال پیامک تخفیف برای کالاهای یک دسته دیگر مانند لوازم خانگی، چه سودی برای گیرنده خواهد داشت.)
- ارسال در زمان و ساعت کاری اشتباه
- تفکیک ناپذیر بودن المانها
نمونه پیامک تخفیف
قالبهایی زیادی وجود دارند که از آن میتوانید استفاده کنید. به جای اینکه چندین ساعت وقت بگذارید تا یک پیام خاص بنویسید، کمک کردن از این قالبها میتوانند بهتر باشند. ما در ادامه یک قالب استاندارد را برای نوشتهایم:
تخفیف (عدد) درصد برای شما مشتری عزیز
با خرید تا تاریخ…از این فروش ویژه بهره مند شوید
فروشگاه:
آدرس سایت
یا
تخفیف (عدد) ویژه فروشگاه…
فقط خرید تا آخر…
آدرس سایت:
نمونه زیر یک تخفیف اسنپ است که برای شما آشنا است:
37500 تومان تخفیف برای 6 سفر بعدی با اسنپ!
هر بار 5000 تومن تخفیف در 3 سفر اول و هر بار 7500 تومن تخفیف در سه سفر بعدی.
کد:…
اعتبار: تا 15 آذر
برای درخواست خودرو، روی لینک زیر کلیک کنید:
….
این یک نمونه پیامک برای اطلاع رسانی تخفیف ها است. در نوشتن متن پیامک تخفیف بیشتر از هر چیزی باید دقت کنید. اگر به اصول آن آشنا نیستید، ما در مدیانا در کنار شما هستیم تا بتوانید بهترین متن را بنویسید.