جشنواره پاییزی مدیانا، ویژه پنل های پیامکی
مهلت استفاده تا 30 مهر 

صفر تا صد کمپین پیامکی موفق

راهنمای اجرای کمپین پیامکی موفق

افراد روزانه زمان زیادی را صرف استفاده از تلفن های همراه خود می کنند. اگر تصمیم به تبلیغات دارید، با استفاده از این ابزار ارتباطی می توانید به راحتی دیده شدن کسب و کار خود را تضمین کنید. یکی از روش های تبلیغات از طریق تلفن همراه، بازاریابی پیامکی است. با بازاریابی پیامکی می توانید در مدت زمان کوتاه تری در مقایسه با سایر روش ها، پیام کسب و کار خود را به دست مخاطبان برسانید. در این مقاله قصد داریم صفر تا صد اجرای کمپین پیامکی را به شما آموزش دهیم.

 چطور یک کمپین پیامکی موفق داشته باشیم؟

کمپین تبلیغات پیامکی مانند سایر روش های تبلیغاتی نیازمند خلاقیت است. بسیاری از افراد به دریافت خدمات و محصولات شما نیازمند هستند اما اگر محتوای پیام تبلیغاتی شما برای آن ها جذاب نباشد از خواندن ادامه پیامک صرف نظر می کنند. اگر می خواهید که یک کمپین پیامکی موفق را اجرا کنید مراحل زیر را طی کنید:

رصد و شناخت مخاطبان

پیش از ارسال پیامک باید بازار کسب وکار خود را رصد و مخاطبان هدف آن را مشخص کنید. اگر بازار هدف خود را به خوبی شناسایی نکرده باشید نمی توانید از بازاریابی پیامکی خود انتظار موفقیت داشته باشید.

 برای شناخت مخاطبان کسب و کار خود به سوالات زیر پاسخ دهید:

  1. چه کسانی مشتاق شناخت کسب و کار و محصولات شما هستند؟
  2. این افراد در چه رده ی سنی قرار دارند؟
  3. چند درصد از این افراد را آقایان و چند درصد را بانوان تشکیل می دهند؟
  4. علایق آن ها چیست؟
  5. این افراد به کدام شیوه از تبلیغات واکنش بیشتری نشان می دهند؟

خود را جای مخاطب بگذارید اگر پیامکی را دریافت کنید که هیچ ربطی به نیاز، حرفه و علایق شما نداشته باشد چه برداشتی از کسب و کار تبلیغ کننده می کنید؟! جدا از برداشت مخاطبان از برند، پیام تبلیغات شما کاملا بی مصرف بوده و تبلیغات شما بی ثمر خواهد بود.

شناخت مخاطب، اصلی ترین قدم برای رسیدن به یک کمپین پیامکی موفق به شمار می‌رود. پیام شما تنها باید به افرادی برسد که بیشترین نیاز و همچنین ارتباط را با خدمات و محصولات شما داشته باشند. با این اقدام می توانید امیدوار باشید که بسیاری از مخاطبان هدف پیام شما را دریافت کرده اند و به مشتریان شما تبدیل می شوند یا در موقع نیاز به پیام های دریافتی تلفن همراه خود رجوع می کنند و این دقیقا همان چیزی است که صاحبان مشاغل از تبلیغات خود انتظار دارند.

ارسال پیامک انبوه

یکی از مهم ترین ویژگی های پنل اس ام اس جدا از برقراری ارتباط کسب و کار با مشتریان امکان جذب مخاطبان جدید است. با ارسال پیامک انبوه می توانید به طیف گسترده ای از بازار هدف، به تفکیک سن و جنسیت، منطقه، اصناف، کدپستی و… پیامک ارسال کنید. امکان تفکیک مخاطبان یکی از مهم ترین دلایل موفقیت این شیوه بازاریابی نسبت به سایر روش ها است.

دسته بندی مخاطبان

مخاطبان خود را دسته بندی کنید. پیامی که برای مشتریان جدید خود ارسال می کنید باید متفاوت از پیامک های ارسالی شما با مشتریان قدیمی یا وفادارتان باشد.

کاملا مشخص است که نحوه ارتباط شما با مشتریانی که تا به حال از خدمات یا محصولات شما استفاده نکرده اند در مقایسه با کسانی که به صورت دائمی از شما خدمات دریافت می کنند متفاوت است. مشتریان سابق، از شما انتظارات بیشتری دارند و باید جایگاه متفاوتی در کسب و کار شما داشته باشند.

با کمپین های پیامکی ریتنشن به راحتی می توانید مشتریان سابق خود را ترغیب به دریافت خدمات یا محصولات خود کنید. ارسال کد تخفیف، در نظر گرفتن هدایا، ارسال پیامک های تشکر از خرید و غیره از روش های موجود برای بازگرداندن مشتریان به کسب و کار شما هستند. به همین دلایل است که باید دسته بندی کاملی از مشتریان خود داشته باشید و بر اساس اهداف کمپین، متن پیامک خود را نگارش کنید.

ارائه محتوای مشتری پسند

مسیری که باید برای موفقیت در بازار پیامکی طی کنید سخت نیست، تنها باید بتوانید با تبلیغات زندگی افراد را تغییر دهید و آن را به دو قسمت پیش از آشنایی با کسب و کار شما و پس از آن تقسیم کنید. جلب توجه مخاطب و ایجاد حس نیاز در تبلیغات نشان دهنده ی اثرگذاری و بازدهی آن است. مخاطبان امروزه، لحن دوستانه و صمیمی را ترجیح می دهند. لحن نگارش محتوای پیامک شما نباید بسیار رسمی باشد. بهتر است پیامک های کسب و کار خود را به صورت دوستانه و صمیمی نگه دارید تا از این طریق ارتباط نزدیک تری را با مشتریان خود برقرار کنید.

جملات جادویی

شناخت و استفاده از کلمات جذاب، یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش تاثیر تبلیغات پیامکی است. بعضی از کلمات می‌توانند خواننده را برای خواندن کامل متن شما ترغیب کنند. از جذاب‌ترین کلمات برای تبلیغات پیامکی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آسان
  • فوری
  • همه چیز
  • هرگز 
  • رایگان

چه زمانی برای ارسال پیامک مناسب است؟

مهم ترین نکته در اجرای بازاریابی پیامکی این است که تا حد امکان مزاحمتی برای مخاطبان ایجاد نکنیم.

مانند سایر روش های بازاریابی، کمپین پیامکی نیز نیازمند زمان مناسب برای اجرا است. بهترین زمان برای ارسال پیامک، اوقات فراغت افراد و روزهای تعطیل است. این موضوع را فراموش نکنید که ساعت ارسال پیامک شما نباید باعث مختل کردن حریم خصوصی افراد و مزاحمت برای آن ها شود.

جمع بندی

موفقیت در کمپین پیامکی نیازمند فاکتورهای زیادی نیست با توجه به نکات اصلی می توانید بهترین نتیجه را از بازاریابی پیامکی خود دریافت کنید. شناخت بازار هدف، دسته بندی مشتریان، نگارش محتوای پیامک بر اساس نیاز مشتری و زمان ارسال از نکات اصلی اجرای کمپین های پیامکی هستند.

سامانه پیامکی مدیانا برای راحتی شما در اجرای کمپین های پیامکی علاوه بر مشاوره رایگان، با تحلیل رفتار مشتریان، بررسی داده ها، زمان مناسب برای اس ام اس مارکتینگ و ارسال پیامک هدفمند را فراهم میکند.

 

 

 

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جهت ورود پنل‌ مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

پنل اصلی

امکان ارسال‌های متنوع‌تری خواهید داشت.

پنل جدید (نسخه آزمایشی)

تجربه کاربری بهتری خواهید داشت.

مشاوره با کارشناس حرفه‌ای مدیانا
پس از ثبت درخواست مشاوران ما با شما تماس خواهند گرفت.
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .