در جشنواره تابستانی پنل‌های پيامڪی، همراه مدیانا باشید.
مهلت استفاده تا 31 شهریور 

کاربرد بازاریابی پیامکی برای کسب وکارها

کاربرد بازاریابی پیامکی برای کسب وکارها-min

بازاریابی پیامکی، اجرای کمپین‌های تبلیغاتی، ارتباط با مشتریان و پیامک‌ها خرید ( Transactional SMS ) برای رسیدن به اهداف بازاریابی با استفاده از پیامک (پیام کوتاه) است. این پیامک ها بیشتر به منظور برقراری ارتباط از طریق پیشنهادات‌، به روزرسانی‌ها و هشدارهای حساس به زمان به افرادیارسال می شود که با دریافت این پیام ها از برند شما رضایت دارند یا شما را می‌شناسند ولی هنوز خرید نکرده‌اند.

ریتارگتینگ با استفاده از اس ام اس

همانطور که می‌دانید، هزینه مجاب کردن مشتری قبلی به خرید مجدد بسیار کمتر از جذی مشتری جدید است، لذا مفهوم ریتارگتینگ ( با Retention تفاوت دارد ) به معنی درگیر کردن مجدد یک مخاطب یا مشتری با سرویس/محتوا است زمانی که پیش از این یک‌بار مراجعه کرده است. مانند یک فروشنده که پس از یک جلسه فروش منتظر پاسخ مشتری است ولی هنوز مشتری به قطعیت خرید نرسیده است، لذا با یک اس ام اس مجدد یادآور می‌شود که سرویس را با شرایط ویژه به مشتری ارایه می‌دهد تا وی سریع‌تر دوباره وارد سایت یا اپلیکیشن شده و ثبت‌نام یا خرید کند.

راه‌های جذب لید (سرنخ)

برای این منظور راه‌های زیر وجود دارد:

۱. با درج یک فرم جذب سرنخ ( شماره تلفن یا ایمیل ) به بهانه ارسال تخفیف یا مطالب جدید، این اطلاعات را از کاربر سایت یا اپلیکیشن می‌گیرید.

۲. ارسال پیامک با امکان پاسخ‌دهی. مشتری پس از مشاهده پیام برای درخواست مشاوره، ارتباط با تیم فروش و … عدد خاصی را در جواب پیامک می‌کند  و شما بر اساس جواب، تلفن مشتری را دسته‌بندی می‌کنید و اقدامات بعدی را انجام می‌دهید.

۳. به افرادی که در نمایشگاه، رویداد و … ارتباطات گرفته‌اید در همان لحظه پیامک بفرستید و اطلاعات تماس را ارسال کنید.

۴. استفاده از پنل ارسال و دریافت پیامک که امکانات متنوعی برای ارتباط با مشتریان در اختیار قرار بدهد.

نرخ تبدیل اس ام اس

اگر مطالب بازاریابی پیامکی را مطالعه کرده اید‌، ممکن است دیده اید که نرخ بازشدن پیامک متوسط ​​۹۸٪ است. اما بسیار تامل بر انگیز است که چرا هنوز بازاریابان از روش‌هایی که برای ارسال پیامک استفاده می کنند نرخ بازخورد بسیار کمی را ایجاد می‌کنند در این مقاله به رفع این نواقص و اشتباهات می پردازیم.

چند روش غلط در ارسال پیامک

۱. استفاده از روش‌های ارسال پیامک انبوه یا بالک به مناطقی است که قابلیت سرویس‌دهی برند در آنجا وجود ندارد.

۲. عدم فعالسازی منشی پیامک

۳. کپی‌رایت متن پیامک بدون توجه به سن، جنسیت، سواد و منطقه سکونت مخاطب

مطالعات نشان می دهد که نرخ تبدیل تبلیغات پیامکی می تواند تا ۴۵٪ باشد.

نرخ‌های تبدیل در پیامک اعجاب آور است. نرخ باز شدن بسیار بالا که اشاره شد. نرخ پاسخ یا response rate در پیامک که هشت برابر بیشتر از ایمیل است و نرخ کلیک که حدود 30 درصد است.

روش‌های افزایش نرخ تبدیل در پیامک ( اس ام اس مارکتینگ )

برای افزایش نرخ تبدیل و فروش بیشتر از پیامک به نکات زیر توجه کنید:

۱. انتخاب روش ارسال و گروه مخاطبان متناسب با هدفی که دارید.

۲. ارسال پیامک حاوی اطلاعات شرکت بلافاصله پس از دریافت شماره مشتری ( در سایت، نمایشگاه و … )

۳. استفاده از هدلاین ( ۵۰ کاراکتر اول متن پیامک ) ترغیب کننده به باز کردن و مشاهده کل متن

۴. ارسال پیامک بلافاصله پس از پیامک صوتی

۵. ایجاد خبرنامه پیامکی و ارسال به مشتریان حداقل یکبار در هفته

۶. درج لینک اختصاصی شده به همراه یک آفر تخفیف برای نصب یا دانلود اپلیکیشن

۷. استفاده از وب سرویس پیامک مدیانا برای رفع تمام دغدغه‌های اتصال سایت و اپلیکیشن به پیامک

۸. پیامک را برای مخاطب شخصی‌سازی کنید. این امکان در پنل اس ام اس مدیانا با ارسال کلمه کلیدی ممکن است.

۹. CTA  یا اقدام به عمل ( لینک در پیامک ) درست و مناسبی در متن قرار دهید. از لینک کوتاه استفاده کنید.

بهترین زمان برای ارسال پیامک ( زمان‌بندی ارسال )

ارسال پیام کوتاه به مشتریان ممکن است ساده به نظر برسد – اما دانستن چگونگی و زمان تماس با مخاطب برای یک کمپین متن موثر بسیار مهم است. انتخاب بهترین زمان برای ارسال پیامک بازاریابی برای افرادی که متن شما را می‌خوانند و اقدام به کلیک روی لینک یا تماس تلفنی می کنند تأثیر می گذارد.

هیچ نسخه نهایی برای زمان مناسب ارسال پیامک تبلیغاتی وجود ندارد. هر شخص به پیامک‌های بازاریابی متفاوتی پاسخ خواهد داد. برخی از مشتریان ممکن است به متنی که ساعت 9 صبح ارسال شده پاسخ خوبی بدهند‌، در حالی که دیگران ممکن است ساعت ۵ بعد از ظهر پیام‌های کوتاه بخوانند.

با این حساب ، هنوز چند مورد معمول وجود دارد که مشاغل تمایل دارند پیامک بازاریابی ارسال کنند:

  • روزهای کاری بین ساعت ۹ صبح تا ۱۲ شب. افراد تمایل دارند اعلان های خود را بررسی کرده و پیام ها را در این مدت (قبل از شروع روز کاری) بخوانند.
  • روزهای هفته بین ساعت ۵ عصر تا ۱۰ شب. در این ساعات، مشتریان احتمالاً روز کاری خود را به پایان رسانده‌اند و سر در تلفن‌های خود خواهند داشت.
  • پنج‌شنبه‌ها و جمعه‌ها بین ساعت ۱۰ صبح تا ۱۲ شب. این زمان خوبی برای ارسال پیامک انبوه است، زیرا مخاطبان شما هنوز مشغول برنامه‌های آخر هفته نخواهند بود.
  • روزهای جمعه بین ساعت ۴ تا ۷ عصر. این زمان آسان برای جلب توجه مشتری شما است، زیرا احتمالاً اوضاع برای هفته بعد آماده شده است.

پیامک‌های کسب و کار هدف متفاوتی از پیامک‌های گاه و بی‌گاه بین دوستان یا اعضای خانواده دارند. اگرچه مشتری‌ها به احتمال زیاد در برخی موارد متن شما را می‌بینند، اما همیشه پیامی را که ارسال می‌کنید پذیرا نخواهند بود.

حتما متن‌های پیامک را تست A/B کنید

تست A / B یا همان تست موقعیت دوگانه که دو نسخه از یک چیز را مقایسه می‌کنید. آزمایشی است که براساس آن می‌توانید عملکرد و بازخورد دو گزینه را با هم مقایسه کنید

شما نسخه A را نسخه کنترل و نسخه B را نسخه مقایسه تعریف می‌کنید.

این روش یک روش بهینه سازی نتایج یا CRO است. در بازاریابی اس ام اس، نتایج بهینه سازی شده شامل نرخ بازکردن و نرخ خرید مجدد است. اساساً‌، شما آزمایش می کنید که چقدر می توانید از طریق ارسال پیام کوتاه به هدف خود دست یابید.

در این روش با تغییر در فاکتورهای اساسی مثل متن پیامک، زمان‌بندی ارسال، نوع آفر و نوع ارسال، می توانید گزینه بهینه را با مقایسه نرخ‌ها بدست آورید.

این آزمون به شما اجازه می دهد تا بدانید چه چیزی بهترین عملکرد را دارد و سود بیشتری را به همراه دارد.

لیست سفید پیامک

به لیستی که شما از مخاطبان کسب و کار خود ایجاد می کنید لیست سفید پیامک می گویند. در ارسال‌های مختلف بر اساس نوع گزارش‌دهی ارسال می‌توانید از شماره‌های داخل گزارش، موارد بلک لیست را حذف کرده و لیست سفید تهیه کنید.در خبرنامه پیامکی هم همین کار را انجام دهید و آن‌هایی که عمدات نرسیده به گوشی هستند را از لیست پیام بعدی حذف کنید.

افزایش فالوور با پیامک

به سادگی لینک به اشتراک‌گذاری را پس از کوتاه‌کردن در متن پیامک قرار دهید. پیامک کمک می‌کند تا تعداد قابل توجهی از مخاطبان روی لینک کلیک کنند و شما رو فالو کنند.

آموزش اس ام اس مارکتینگ یا بازاریابی پیامکی

امیدواریم مقاله‌ای که خواندید برای شما مفید بوده باشد. مدیانا، برای اجرای کمپین پیامکی موفق موضوعات مهم و مرتبط را از طریق وبلاگ مدیانا در اختیار شما قرار می دهد. برای یافت موضوعات کافیست در صفحه بلاگ آن را سرچ کنید. موضوعات مورد نیاز خود را در قسمت نظرات برای ما بنویسید.

 

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره با کارشناس حرفه‌ای مدیانا
پس از ثبت درخواست مشاوران ما با شما تماس خواهند گرفت.
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .