lbsMobile
lbs tag
با پیامک آنلاین باشید
ارسال پیامک زنده مکان محور 

دریافت گزارشات ارسال از پنل پیامک

گزارشات ارسال پیامک

یک پیامک بعد از زدن دکمه send، در موقعیت های متفاوتی قرار می­گیرد تا به دست مخاطب برسد. این مسیر در سامانه های پیامکی و گوشی تلفن همراه مشابه است. تفاوت در این است که در تلفن همراه گزارشات ارسالی که ارائه می­شود بسیار محدودتر از پنل پیامک است، زیرا که کاربر تلفن همراه استفاده تبلیغاتی از پیامک ندارد و نیاز به گزارشات ارسال دقیق از تمامی مراحل پیامک ندارد. سامانه پیامک مدیانا برای اعلام وضعیت هر پیامک تکی یا گروهی که ارسال می­شود یک کد در اختیار کاربران قرار می­دهد که می­توانند از طریق آن، وضعیت یک پیامک در مسیر مبدا به مقصد را رهگیری کنند

وضعیت پیامک ارسالی در سامانه مدیانا

در سامانه مدیانا، یک پیامک بعد از انتقال به سمت اپراتور، با 5 حالت روبرو می­شود که نام هر کدام از این وضعیت ها اختصاصا توسط سامانه مدیانا تعریف شده و ممکن است در دیگر سامانه ها وجود نداشته باشد.
رسیده به گوشی: در این حالت پیامک با موفقیت به دست مخاطب رسیده و به اصطلاح دلیور شده است.
نرسیده به گوشی: در این حالت پیامک به دلیل خاموش بودن یا در دسترس نبودن کاربر، به دست مخاطب نرسیده است.
رسیده به مخاطب: در این حالت مخابرات گزارش ارسال دقیقی از ارسال پیامک ارائه نداده است.
منتظر ارسال: در این حالت پیامک به دلیل اختلالات شبکه ای هنوز به دست مخاطب نرسیده است.
بلک لیست: در این حالت پیامک به خطوط بلک لیست یا ترابرد شده ارسال شده که به دست آنها نخواهد رسید.

راهی برای اطمینان از خوانده شدن پیامک

با اطمینان از رسیدن اس ام اس به گوشی مخاطبان، سوال مهمی که ایجاد می­شود، این است که آیا پیامک توسط مخاطب خوانده شده است؟ یا نادیده گرفته شده و بدون جلب توجه پاک شده است؟! تنها راه مطمئنی که بتوان به طور صد در صد از خوانده شدن پیامک گزارش گرفت نیاز به برنامه نویسی دارد! اما راه های ساده تری هم وجود دارد. اولین راهکار قرار دادن لینک داخل متن پیامک است، بر اساس نیاز لینک وبسایت یا شبکه اجتماعی را می­توان داخل متن پیامک قرار داد.

از تعداد ورود کاربران به آن لینک می­توان بهتر متوجه خوانده شدن پیامک مورد نظر شد. راهکار دوم قرار دادن call to action با استفاده از ارسال شماره یا کلمه مورد نظر است. به این صورت که از مخاطبان می­خواهیم در صورت نیاز به استفاده از خدمات ما، یا استقبال از پیشنهاد ما، عدد 1 را به همین سرشماره ارسال کنند. با این 2 روش می­توان تا حد زیادی از خوانده شدن پیامک ارسالی اطمینان حاصل کرد.

یک تحلیل حرفه ای از گزارش پنل اس ام اس

گزارش هر ارسال در پنل پیامک مدیانا به صورت خروجی اکسل قابل دریافت است. ارسال پیامک بی هدف و بدون تحلیل گزارشات باعث می­شود بازاریابی پیامکی جای پیشرفت نداشته باشد و افزایش نرخ تبدیل برای شما اتفاق نیفتد. حتما می­پرسید نرخ تبدیل چیست و چگونه محاسبه می­شود؟ درصد نرخ تبدیل با تقسیم تعداد مشتری حاصل از پیامک ارسالی، تقسیم بر تعداد پیامک ارسال شده به دست می­ آید. هرچقدر این عدد بالاتر باشد نشان می­دهد پیامک شما اصولی بوده و بازخورد بهتری داشته است. برای مثال اگر 1000 پیامک ارسال کرده باشید و 200 نفر مشتری جذب کرده باشید نرخ تبدیل پیامک شما 0.2 است و هرچقدر این عدد بیشتر باشد رشد بازاریابی پیامکی شما را نشان می­دهد.

جمع بندی

شما هم اگر از پنل پیامک استفاده می­کنید، حتما زمان زیادی را برای تحلیل گزارش ها بگذارید تا بتوانید با نتیجه گیری مناسب، نرخ تبدیل را بالا برده و از کمپین های بعدی نتیجه بهتری را بگیرید. اگر هم هنوز تصمیم به اجرای کمپین پیامکی نکرده اید باید بدانید که مدیانا در طی اقدامی پنل پیامکی رایگان را ارائه نموده تا بدون پرداخت هزینه ، بازاریابی پیامکی را آغاز کنید.  پس اگر صاحب کسب و کار هستید، به شما پیشنهاد می­کنیم حتما به سایت  مدیانا سر بزنید و از مزایای بازاریابی پیامکی مطلع شوید

5/5 - (1 امتیاز)
آیا این مقاله برایتان مفید بود؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.
این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره با کارشناس حرفه‌ای مدیانا
پس از ثبت درخواست مشاوران ما با شما تماس خواهند گرفت.
Hidden
MM slash DD slash YYYY
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .