حرفه‌ای‌تر با مشتریان خود ارتباط بگیرید
10٪ تخفیف با کد med-voice 

انواع روش های بازاریابی مجدد یا ریمارکتینگ

15-azar-انواع-روش-های-بازاریابی-مجدد-یا-ریمارکتینگ

96% از بازدید کنندگانی که به وبسایت شما می‌آیند، آماده خرید نیستند! با این حال 70% از این کاربران احتمالاً با استفاده از ریمارکتینگ یا بازاریابی مجدد به مشتری تبدیل می‌شوند. بازاریابی مجدد یک استراتژی است که در آن کسب و کار مجدداً با کاربری که به محصولات یا خدمات وبسایت علاقه نشان داده است اما هنوز اقدامی انجام نداده است، وارد تعامل می‌شود. درحقیقت، ریمارکتینگ که از انواع روش‌های بازاریابی محسوب می‌شود، راهکاری است که مشتری را دوباره به فرآیند خرید باز می‌گرداند. در این بررسی به طور کامل در مورد این روش بازاریابی صحبت می‌کنیم.

ریمارکتینگ چیست؟

ریمارکتینگ (Remarketing) یک استراتژی بازاریابی دیجیتال است که بر روی کاربرانی تمرکز دارد که قبلاً به برند شما علاقه نشان داده‌اند. این علاقه ممکن است از طریق بازدید از وبسایت، کلیک بر روی تبلیغات داخل سایت، جستجوی گوگل، سفارش پرداخت نشده یا دنبال کردن کسب و کار در شبکه‌های اجتماعی باشد.

بهتر است بازاریابی مجدد را به عنوان پیگیری دوباره یک مشتری بالقوه در نظر بگیرید. هدف این است که برند خود را به مخاطبان هدف یادآوری کنید، علاقه آنها برانگیزید و به تعامل وادار کنید تا به خرید کردن تشویق شوند. شما می‌توانید از طریق کانال‌های مختلفی مانند گوگل، مایکروسافت، فیس بوک، اینستاگرام، ایمیل، واتساپ و بازاریابی پیامکی مشتریان خود را هدف گذاری مجدد کنید.

تفاوت بازاریابی مجدد و هدف گذاری مجدد

قبل از اینکه انواع مختلف استراتژی‌های ریمارکتینگ را بررسی کنیم، مهم است که بین دو اصطلاح بازاریابی مجدد (Retention) و هدف‌ گیری مجدد (Retargeting) تمایز قائل شویم. این تمایز در گذشته واضح‌تر بود، بازاریابی مجدد به ایمیل محدود می‌شد و هدف ‌گیری مجدد به تبلیغات پولی مرتبط بود. با این حال، هر دو ابزار به نقطه‌ای تکامل یافته‌اند که به جای یکدیگر استفاده می‌شوند.

به زبان ساده، تمایز اصلی اکنون به استراتژی بر می‌گردد. هدف گذاری مجدد در درجه اول مربوط به تبلیغات پولی است تا افراد مناسب را هدف قرار دهد. چشم انداز از هدف گذاری مجدد، جذب مشتریان جدید است. درمقابل، بازاریابی مجدد بیشتر بر روی اطلاعات بازدیدکنندگان قبلی که جمع آوری می‌کنید متمرکز است. این شیوه در مورد ارتباط با کسانی است که قبلاً با شما تعامل داشته‌اند اما به دلیلی منصرف شده‌اند. هدف نهایی از ریمارکتینگ، جذب مجدد مشتریان فعلی یا قدیمی است.

تفاوت ریمارکتینگ و ریتنشن

بازاریابی برگشتی یا ریتنشن (Retention Marketing) استراتژی است که فقط برای حفظ مشتریان فعلی استفاده می‌شود و هر دو حوزه فیزیکی (برای مثال، مجلات) و دیجیتال را در بر می‌گیرد. در حالی که بازاریابی مجدد یک شکل دیجیتالی از تبلیغات آنلاین است که افرادی را هدف قرار می‌دهد که از وبسایت شما بازدید کرده‌اند اما ممکن است خریدی انجام نداده باشند. 

15-azar-dakheli-انواع-روش-های-بازاریابی-مجدد-یا-ریمارکتینگ

انواع ریمارکتینگ

تعدادی روش‌های کاربردی وجود دارند که می‌توانید به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی مجدد خود از آنها استفاده کنید. شما باید چند ابزار را آزمایش کنید تا ببینید کدام استراتژی با اهداف شما سازگار است.

1- بازاریابی مجدد با نمایش

این روش شاید رایج‌ترین نوع بازاریابی مجدد باشد. بازاریابی از این طریق جایی است که از تبلیغات نمایشی برای دسترسی به کاربرانی که قبلاً از سایت شما بازدید کرده‌اند استفاده می‌کنید. هدف این است که از اطلاعات جمع آوری شده از طریق کوکی‌ها برای هدایت ترافیک به سایت خود استفاده کنید، سپس آنها را با تبلیغات هدف قرار دهید.

2- بازاریابی مجدد داینامیک

این روش جایی است که از اطلاعات جمع آوری شده از جستجوهای گوگل برای هدف ‌یابی کاربرانی که به برند شما علاقه نشان داده‌اند، استفاده می‌کنید. اما به جای اینکه آنها را با تبلیغات نمایشی هدف قرار دهید، از تبلیغات پولی در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP)  بهره خواهید برد.

3- بازاریابی مجدد ایمیلی

استفاده از بازاریابی ایمیل سنتی‌ترین شکل ریمارکتینگ است. این روش شامل ارسال ایمیل‌های تبلیغاتی برای کاربرانی است که عضو سایت یا خبرنامه شما هستند. شما می‌توانید از این استراتژی برای تماس با کاربرانی که سبد خرید سایت شما را رها کرده‌اند یا برای پیشنهاد محصولات دیگر به مشتریان فعلی استفاده کنید.

4- بازاریابی مجدد با تبلیغات لینکدین

لینکدین پس از فیسبوک موثرترین پلتفرم هدف گیری مجدد برای شرکت‌های B2B  است. هدف گذاری مجدد تبلیغات لینکدین شامل هدایت تبلیغات لینکدین به افرادی است که قبلاً از سایت شما بازدید کرده‌اند یا از خدمات شما بهره برده‌اند. شما می‌توانید از این فرصت برای تقویت استراتژی فروش خود استفاده کرده و در نتیجه تعداد مشتریان را دو برابر کنید.

5- بازاریابی مجدد با تبلیغات فیس بوک

فیسبوک پایگاه داده عظیمی از کاربران را دارد. همچنین، به لطف «فیسبوک پیکسل» یا کد رهگیری (معادل کوکی‌ها در گوگل) می‌توانید تبلیغات هدفمندی را برنامه‌ ریزی کنید. این روش همان اصل تبلیغات در لینکدین است. هدف نهایی این است که در پلتفرم‌هایی که مشتریان بالقوه شما هستند، حضور داشته باشید.

6- ریمارکتینگ چند کاناله

در این نوع بازاریابی مجدد، کاربران را از طریق چندین کانال به طور همزمان هدف قرار می‌دهید. این کانال‌ها می‌توانند آنلاین یا کانال‌های آفلاین باشند. این روش پیچیده‌تر و گران‌تر است اما اغلب در B2B یا B2C برای مقادیر زیاد خرید اعمال می‌شود. همچنین بازاریابی چند کاناله نیاز به دقت و مهارت بالا دارد.

کلام آخر

کمپین بازاریابی مجدد در صورتی که به درستی اجرا شود، ممکن است سرمایه گذاری معقولی باشد و سود شما را افزایش دهد. شما اگر در فروش محصولات یا ارائه خدمات دچار اشتباهی شدید، با استفاده از ریمارکتینگ می‌توانید به صحنه باز گردید. یکی از روش‌های به صرفه و موثر، استفاده از پنل اس ام اس مدیانا است. از طریق پیامک می‌توانید خریدهای انجام نشده، بررسی درخواست‌ها، ارائه تخفیف برای خرید دوباره و غیره است.

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.
این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره با کارشناس حرفه‌ای مدیانا
پس از ثبت درخواست مشاوران ما با شما تماس خواهند گرفت.
Hidden
MM slash DD slash YYYY
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .