پیام صوتی
حرفه‌ای تر با مشتریان خود ارتباط بگیرید
10% تخفیف با کد: medianav 

پرسونال برندینگ،نحوه ایجاد یک برند شخصی قوی

پرسونال-برندینگ

جف بزوس، بنیانگذار آمازون در نقل قول معروفی گفت: «برندسازی چیزی است مردم در مورد شما می‌گویند اما وقتی در اتاق نیستید!» بسیاری از ما مفهوم یک برند را با یک شرکت مرتبط می‌دانیم اما در عصر نفوذ شبکه‌های آنلاین، خود ما می‌توانیم محصول برندسازی باشیم. پرسونال برندینگ برای هر فردی که می‌خواهد داستان خود را با مردم جهان به اشتراک بگذارد، یک ضرورت است. شما تنها از طریق برندسازی شخصی می‌توانید مشهور شوید و پولساز باشید. در این مطلب در مورد پرسونال برندینگ صحبت می‌کنیم.

پرسونال برندینگ چیست؟

پرسونال برندینگ یا برندسازی شخصی (Personal Branding) یک روش بازاریابی برای تبدیل شدن افراد معمولی به یک برند است. برند شخصی شما نحوه تبلیغ خودتان است! این مهم ترکیبی منحصر به فرد از مهارت‌ها، تجربه و شخصیت شما است که می‌خواهید دنیا شما را با این خصوصیات ببینند. به عبارتی، پرسونال برندینگ بیان داستان شماست.

شما از برندسازی شخصی برای متمایز کردن خود از سایر افراد استفاده می‌کنید. در دنیای امروز، هر اقدام کوچک شما در شبکه‌های اجتماعی مورد بحث قرار می‌گیرد و همین امر باعث می‌شود تا کم کم شناخته شوید. اگر برندینگ شما به خوبی انجام شود، این امکان را دارید کسب و کار خود را راه اندازی کنید. زمانی که کسب و کار خود را توسعه دادید، برای حفظ مخاطبان هدف باید به سراغ راه‌های بازاریابی موثر و کاربردی باشید.

اگر اولین بار است که در مورد تاثیر پیامک بر پرسونال برندینگ می‌شوید، ممکن است شگفت زده شوید! اما برای افراد تاثیر گذار یا اینفلونسرها که از گوشی همراه برای تولید محتوا و انتشار آن در شبکه‌های اجتماعی بهره می‌برند، استفاده از بازاریابی پیامکی راهی ارزان و موثر است. به دلیل که نرخ باز شدن پیامک‌ها به 97 درصد می‌رسد. کاربرانی که در بیشتر ساعت روز در اینستاگرام هستند، حتماً پیامک‌های جدید را مشاهده می‌کنند. هدف اصلی از ارسال پیامک این است که افراد بیشتری را برای مشاهده ویدیوها، سمینارها، کنفرانس‌ها یا وبینارها خود جلب کنید و با آنها در تعامل باشید.

اهمیت پرسونال برندینگ

داشتن یک پرسونال برندینگ به معنای داشتن ویژگی منحصر به فرد است که دیگران آن را ندارند. این ویژگی می‌تواند تخصص، تجربه یا دستاوردهای خارق العاده شما باشد. ایجاد یک برند شخصی به ویژه در میان اینفلوئنسرهایی که از قبل عشق و اعتماد مشتریان خود را دارند، بسیار محبوب است. اینفلوئنسرها می‌توانند به راحتی از نام و تخصص خود برای راه اندازی برندهای شخصی خود استفاده کنند. سلنا گومز، شارلوت تیلبری و کایلی جنر از محبوبیت و نفوذ خود برای ایجاد برندهای آرایشی به نام خود استفاده کردند.

چرا پرسونال برندینگ اینقدر محبوب است؟ 

 

بدین دلیل که برندهای شخصی را می‌توان به راحتی تشخیص داد و به خاطر آورد. کاربران عادی می‌توانند به‌ طور خودکار به مشتریان بالقوه تبدیل شوند زیرا یک فرد تاثیرگذار را به خوبی می‌شناسند و از تخصص و دانش آن شخص قدردانی می‌کنند. در نتیجه، اینفلوئنسرها از دسترسی گسترده و اعتماد مردم برخوردار هستند. همچنین از مزایای پرسونال برندینگ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • داشتن یک پایگاه بزرگ از مخاطبان
  • جلب اعتماد مشتریان برای خرید
  • افزایش فروش محصولات یا خدمات
  • نفوذ قوی در حوزه تخصصی خود
  • افزایش ثروت و فرصت‌های بازاریابی-پرسونال-برندینگ،نحوه-ایجاد-یک-برند-شخصی-قوی

 

نحوه ایجاد پرسونال برندینگ

هر کسی می‌تواند یک برند شخصی برای خود بسازد، اما مرحله اول دسترسی به پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی است. اینستاگرام، تیک تاک، فیسبوک و توییتر به شما امکان می‌دهند تا برندی را ایجاد کنید که در تمام این سال‌ها برای آن تلاش کرده‌اید. تصویر از خود ایجاد کنید که در تمام محتوای شم طنین انداز شود. بیایید به راهنمای خود ادامه دهیم تا درباره این فرآیند به تفصیل بحث کنیم:

1- انتخاب یک ایده ناب

موفقیت و ثروت نصیب افرادی می‌شود که به کار خود علاقه مند هستند. این افراد در حوزه تخصصی خود صاحب نظر هستند و محصولات باکیفیت را به مشتریان ارائه می‌کنند. این افراد همیشه برای چیزهای جدید و نوآورانه آماده هستند. برای ایجاد یک برند شخصی بزرگ، به سراغ کارهایی بروید که به آنها علاقه‌مند هستید و تخصص لازم را دارید. به عنوان مثال، اگر اطلاعات بسیار خوبی در مورد نحوه مراقبت از گیاهان و رشد دارید و فکر می‌کنید ایده خوبی محسوب می‌شود، یک حساب کاربری در اینستاگرام ایجاد کنید.

2- شناسایی مخاطب هدف

برای جذب مخاطبان هدف خود، باید از طریق پنل پیامکی یک نظرسنجی انجام دهید تا درباره آنها اطلاعات بیشتری به دست آورید. سن، شغل، علایق و نیازهای مخاطبان هدف خود را برای ارائه اطلاعات مرتبط و شخصی بررسی کنید. هنگامی که کاربران هدف خود را شناسایی کردید، ببینید چه ویژگی‌هایی شما را مهم نشان می‌دهد. به یاد داشته باشید که مردم به افراد منحصر به فرد که محتوای جدید ارائه می‌دهند، توجه می‌کنند. نقاط قوت خود را شناسایی کنید تا بتوانید پیشنهادی منحصر به فرد را به کاربران هدفتان ارائه دهید.

3- ساخت سایت و شبکه‌های اجتماعی

وبسایت‌ها یکی از اصلی‌ترین کانال‌های ارتباطی هستند. برای ساختن یک وبسایت می‌توانید از سایت ‌سازهای رایگان استفاده کنید. اما برای داشتن یک سایت خاص به خدمات شرکت‌های طراحی سایت نیاز خواهید داشت. وبسایت شما باید دستاوردهایتان را برجسته کند و دارای لوگو، طراحی زیبا، لینک شبکه‌های اجتماعی و دکمه‌های CTA (اقدام برای عمل) باشد. یوتیوب، توییتر و اینستاگرام را برای برندینگ در نظر بگیرید تا احتمال موفقیت برندتان را افزایش دهید.

4- ایجاد استراتژی محتوا

محتوای با کیفیت تخصص شما را نشان می‌دهد و ثابت می‌کند که شما یک فرد حرفه‌ای و هستید. با تولید محتوای خاص می‌توانید اعتماد و اعتبار به دست آورد. تجربه و دانش شما که در محتوایتان نشان می‌شود، کاربران را تشویق می‌کند تا برندتان را با دوستان و خانواده خود به اشتراک بگذارند. در این صورت، نیازی به پرداخت هزینه برای تبلیغات نخواهید داشت زیرا مخاطبان شما به صورت دهان به دهان برندتان را معرفی می‌کنند. محتوای ویروسی درست کنید تا ارزش برندتان را به کاربران بیشتری منتقل کنید.

استفاده از پیامک برای پرسونال برندینگ

زمانی که می‌خواهید تعامل خود را با مشتریان و طرفدارانتان افزایش دهید، استفاده از بازاریابی پیامکی می‌تواند یکی دیگر از نقاط تماس موثر در توسعه برند شخصی باشد. پیامک به شما این امکان را می‌دهد که جمعیت طرفداران خود را افزایش دهید. این بدان معناست که افراد بیشتری پیام شما را می‌بینند و در نهایت در معرض هویت برندتان قرار می‌گیرند. یک قدم جلوتر بروید و پیام‌های متنی خود را با نام، نام خانوادگی، تولد و سایر موارد به کاربران هدف خود ارسال کنید. برای مثال، متن زیر ارسال کنید:

«سلام مریم عزیز، از اینکه پیج ما دنبال می‌کنی ممنونت هستیم. آخرین پست ما در پیچ (لینک پیج) ببین و در قرعه کشی یک دستگاه پلی استیشن 5 شرکت کن.»

از آنجایی که این پیام متنی بسیار شخصی است و پاداش و اقدام به عمل دارد، کاربر به سرعت از خود واکنش مثبت نشان می‌دهد. حتی بسیاری از افراد پا را فراتر می‌گذارند و از یک سیستم پیام صوتی و پیام متنی یکپارچه استفاده می‌کنند تا آزادی بیشتری در تعامل با مخاطبان خود داشته باشند.

کلام آخر

افراد موفق، حرفه‌ای و منحصر به فرد، برندهای شخصی بزرگی ایجاد می‌کنند. آنها برندسازی شخصی را به خوبی می‌شناسند و می دانند چگونه باید نام خود را بر سر زبان‌ها بیندازند. به ایلان ماسک توجه کنید که چگونه یک نمونه عالی از پرسونال برندینگ حرفه‌ای است. هر کسی نام او می‌شنود، به خودروهای برقی و موشک‌های فضایی فکر می‌کند. پس اگر شما هم ایده‌ای برای برند شخصی خود دارید، همین امروز دست به کار شوید. برای به دست آوردن مخاطبان و حفظ آنها می‌توانید از خدمات پیامکی مدیانا بهره مند شوید. برای کسب اطلاعت بیشتر با تیم پشتیبانی ما تماس بگیرید.

 

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.
این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره با کارشناس حرفه‌ای مدیانا
پس از ثبت درخواست مشاوران ما با شما تماس خواهند گرفت.
Hidden
MM slash DD slash YYYY
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .