پیام صوتی
حرفه‌ای تر با مشتریان خود ارتباط بگیرید
10% تخفیف با کد: medianav 

راهنمای کامل بازاریابی برونگرا

بازاریابی-برونگرا

به جای اینکه منتظر بنشینید تا مشتریان به سراغ شما بیایند، از طریق بازاریابی برونگرا به سراغ آنها بروید. بازاریابی برون گرا راهی عالی برای دستیابی به بازار هدف شماست. این روش بازاریابی شامل تکنیک‌های خاصی است که اگر به درستی اجرا شود، بسیار سودمند و پربازده خواهد بود. با افزایش محبوبیت اینترنت و دستگاه‌های تلفن همراه و ارائه روش‌های جدید و خلاقانه در تبلیغات، محبوبیت بازاریابی برونگرا نسبت به قبل کاهش پیدا کرده است. با این وجود، برخی از شرکت‌ها هنوز هم تا 90 درصد از بودجه بازاریابی خود را به این روش اختصاص می‌دهند؛ اما چرا؟ ادامه مطلب را بخوانید.

بازاریابی برونگرا چیست؟

بازاریابی برونگرا وقفه‌ای (Outbound Marketing) به روشی اشاره دارد که محصول، خدمات یا پیام شما را به طور مستقیم به مصرف کننده معرفی می‌کند. هدف بازاریابی برونگرا تولید سرنخ است که همین امر باعث شده تا این روش بازاریابی برای کسب و کارهایی که به دنبال جذب مشتری هستند، حیاتی باشد.

بازاریابی برون گرا اغلب راهی برای دستیابی به مخاطبان زیاد در کوتاه‌ترین زمان ممکن است. این روش بازاریابی همچنین یک احساس نوستالژیک دارد که از ابزارهای اولیه تبلیغات مانند تلویزیون و رادیو برای معرفی محصول یا خدمات بهره می‌برد.

بگذارید یک مثال بزنیم:

«به تبلیغ قدیمی و نوستالژی داروگر نگاه کنید. در این تبلیغ که از تلویزیون پخش می‌شد، یک دختربچه بانمک و یک قورباغه قرمز با لباس سبز نقش اصلی را بازی می‌کردند. دختربچه به قورباغه می‌گفت: قوری قوری جون گل کاشتی، هرچی که خواستم داشتی.»

بازاریابی برون گرا شامل اشکال سنتی‌تر استراتژی‌های جذب مشتری در حوزه بازاریابی و تبلیغات است که شامل موارد زیر هستند:

  • آگهی‌های بازرگانی تلویزیون
  • تبلیغات رادیویی
  • تبلیغات چاپی (تبلیغات روزنامه، آگهی مجلات، آگهی، بروشور، کاتالوگ و غیره)
  • نمایشگاه‌های تجاری
  • تماس‌های سرد (تلفنی)
  • هرزنامه ایمیل

 

مقاله پیشنهادی: انواع روش های بازاریابی 

 

مزایا و معایب بازاریابی برونگرا

راهنمای-کامل-بازاریابی-برونگرا.jpg

تفاوت بازاریابی برونگرا با درونگرا

بازاریابی برون گرا و درونگرا ارتباط بین شرکت و مشتری را معکوس می‌کنند. به عبارتی، شرکت در روش برونگرا بدون توجه به اینکه مشتری ابراز علاقه کرده است یا خیر، محصول یا خدمات را در معرض دید مشتری قرار می‌دهند. در روش دورنگرا همه چیز برعکس است زیرا مشتری ابتدا علاقه مند می‌شود و سپس کسب و کار محصول یا خدمات خود را معرفی می‌کند.

بازاریابی برون گرا برای کسب و کارهای قدیمی و ثروتمند که به احساسات نوستالژیک کاربران خود اهمیت می‌دهند، بهترین راهکار بازاریابی محسوب می‌شود اما برای استارتاپ‌ها یک روش نامطمئن و پرهزینه است. به طور کلی، بازاریابی درونگرا برای B2C و برونگرا برای بازاریابی B2B مؤثرتر خواهند بود.

بازاریابی درونگرا همچنین نیازمند ارتباط مستقیم با مشتریان از طریق تماس تلفنی یا نمایشگاه‌های تجاری است. در حالی که بازاریابی درونگرا بر جذب افراد از طریق ایجاد و توزیع محتوا در قالب پست‌های شبکه‌های اجتماعی، مقالات وبلاگ‌ها و سایر اشکال محتوایی متمرکز است. درنهایت، باید گفت که شما به هردوی این روش‌ها برای جذب مشتریان و معرفی محصولات و خدمات نیاز دارید.

نحوه ایجاد کمپین بازاریابی برونگرا

اولین قدم در ایجاد یک کمپین بازاریابی برون گرا، ارزیابی درست یک محصول یا خدمات است. چه عوامل می‌توانند یک محصول را برجسته کنند؟ محصول چه نیازی را در بازار برآورده می‌کند؟ چه کسانی به این محصول نیاز دارند؟ برای پاسخ به این پرسش‌ها، کسب و کارها باید در مورد شرایط بازار و مخاطب هدف اطلاعات کافی جمع آوری کنند. سازمان‌ها با یک هدف مشخص می‌توانند به سمت پیام اصلی برند خود حرکت کنند. این پیام عموماً شامل چیزی است که پاسخ مشتری را در خود نهفته دارد.

کسب و کارها بسته به اندازه مخاطبان هدف خود، انتخاب می‌کنند که پیام خود را در پلتفرم‌های مختلف از جمله تلویزیون، رادیو، روزنامه و سایر موارد منتشر کنند. از سوی دیگر، یک کسب و کار محلی یا منطقه‌ای ممکن است یک کمپین تلفنی یا حتی توزیع آگهی‌های تبلیغاتی را انتخاب کند زیرا با مخاطبان اصلی خود رابطه مستقیمی برقرار می‌کنند. بنابراین برای ایجاد یک کمپین بازاریابی برونگرا باید موارد زیر را لحاظ کنید:

  • شناخت مخاطب هدف (پرسونای کاربر)
  • شناخت شرایط بازار
  • بررسی داده‌های موجود
  • تنظیم مقدار بودجه
  • انتخاب کانال تبلیغاتی
  • شروع کمپین بازاریابی
  • بررسی و آنالیز بازخوردها

تاثیر پیامک بر بازاریابی برونگرا

یک قانون کلی این است که کمپین‌های بازاریابی برون گرا برای وادار کردن کاربران شما به انجام یک اقدام برنامه ریزی می‌شوند. برای این موضوع می‌توان از پنل پیامکی برای ارائه پیشنهادات خود به مخاطبانتان استفاده کنید. پیامک در فرآیند فروش می‌تواند منجر به سود تبدیل بیش از 100 درصد شود. با این حال، ارسال پیام قبل از برقراری تماس با یک سرنخ یا مشتری احتمالی می‌تواند بر نرخ تبدیل تأثیر منفی بگذارد.

استفاده از پیامک برای کسب و کارهایی توصیه می‌شود که از قبل با مخاطبان خود در تماس بوده‌اند و اکنون می‌خواهند یک کمپین بازاریابی برون گرا راه اندازی کنند. مزیت مهم پیامک در این است که نرخ خواندن بالایی دارد؛ 90 درصد از تمام پیام‌های کوتاه در عرض 3 دقیقه خوانده می‌شوند.

پیامک همچنین ارزان‌ترین روش بازاریابی و تبلیغات است که می‌تواند به صورت یک روش مکمل استفاده شود. برای مثال، اگر قصد دارید محصول خود را در تلویزیون تبلیغ کنید، پیامک می‌تواند راه دیگری برای تبلیغ محصول شما باشد. حتی این امکان را دارید تا نتایج کمپین خود را با انجام نظرسنجی از طریق پیامک آنالیز کنید. هیچ روش دیگر نمی‌تواند مانند پیامک قابلیت به شما کمک کند تا از مخاطبان خود بازخورد بگیرد.

جمع بندی 

در این مقاله به بازاریابی برونگرا پرداختیم اینکه چگونه می توان محصولات، خدمات را به صورت مستقیم به مصرف کننده معرفی کرد. استراتژی هایی که در این نوع بازاریابی می توان از آن استفاده کرد را به شما توضیح دادیم. مزایا و معایب این روش ها را بیان کردیم و در انتها به ویژگی های ارسال پیامک در این روش بازاریابی پرداختیم. شما برایمان بنویسید که از کدام روش بازاریابی مستقیم برای کسب و کار خود استفاده می کنید و چه نتیجه ای از آن گرفته اید.

 

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.
این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره با کارشناس حرفه‌ای مدیانا
پس از ثبت درخواست مشاوران ما با شما تماس خواهند گرفت.
Hidden
MM slash DD slash YYYY
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .