پیام صوتی
حرفه‌ای تر با مشتریان خود ارتباط بگیرید
10% تخفیف با کد: medianav 

بازاریابی شبکه‌ای (Network Marketing)، واقعیت یا توهم است؟

بازاریابی شبکه‌ای (Network-Marketing) چیست؟

هیچ کدام از روش‌های مارکتینگ به اندازه بازاریابی شبکه ای که به عنوان بازاریابی چند سطحی (MLM) شناخته می‌شود، سوء تفاهم ایجاد نکرده است. در بهترین حالت، بازاریابی شبکه ای به عنوان کسب و کار عجیبی برای یافتن ثروت تلقی می‌شود. برخی فکر می‌کنند این روش بازاریابی پر از فروشندگان حریص و هنرمندان کلاهبردار است، اما بعضی دیگر تصور می‌کنند که نتورک مارکتینگ راهی مناسب برای شروع یک کسب و کار خانگی پاره وقت است. اگر به بازاریابی شبکه ای فکر می‌کنید، پس بیایید در مورد اینکه این روش واقعی است یا توهم، بررسی‌های لازم را انجام دهیم.

افسانه‌های مربوط به بازاریابی شبکه ای

این یک واقعیت شناخته شده است که صنعت بازاریابی شبکه ای (Network Marketing) یکی از بزرگترین بخش‌هایی است که زندگی میلیون‌ها نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می‌دهد. بنابراین ابتدا به چند تصور غلط در مورد بازاریابی شبکه که یکی از انواع استراتژی‌ بازاریابی است اشاره  می‌کنیم و سپس به سراغ حقایق مربوط به این روش بازاریابی می‌رویم:

1. بازاریابی شبکه‌ای به معنای استفاده از افراد بی‌گناه به نفع خود است

نتورک مارکتینگ کمک به دیگران به نفع همه است. در این تجارت، در مقایسه با شرکتی که در آن افراد با همکاران خود رقابت می‌کنند، مربیانی دارید که به شما در هر مرحله کمک می‌کنند. موفقیت یک فرد در بازاریابی شبکه ای به شدت مبتنی بر پیشرفت اعضای جذب شده توسط آنهاست و این عامل تضمین می‌کند که اعضای جدید همیشه در هر مرحله از مربیان خود کمک‌های لازم را دریافت کنند.

2. فقط بنیانگذاران در بازاریابی شبکه ای کسب درآمد می‌کنند

این موضوع کاملاً نادرست است! هم بالاترین نفر و هم پایین ترین‌ها بسته به تلاششان سود می‌برند. اگر برای کسب درآمد بیشتر و ارتقای کسب و کار خود آموزش می‌بینید و در عین حال هر روز روش‌های جدیدی را یاد می‌گیرید، این امکان را دارید به اندازه افراد بالادستی کسب سود کنید.

3. بازاریابی شبکه ای مبتنی بر شرکت‌های هرمی غیرقانونی است

مطمئناً یک تفاوت جزئی بین ساختار هرمی غیرقانونی و مجاز وجود دارد. یک ساختار هرمی غیرقانونی از پول شما برای جذب افراد بیشتر استفاده می‌کند، در حالی که در یک تجارت قانونی MLM ایده اصلی این است که محصول را به طور مستقیم یا غیرمستقیم به مشتریان با ارائه برخی نرخ‌های کمیسیون برای توزیع کنندگان بفروشید. به این ترتیب مالکان و همچنین توزیع کنندگان، هر دو از تجارت سود می‌برند. شرکت Auretics به عنوان یک سازمان با رویکرد بازاریابی شبکه ای قانونی، به تمام قوانین پایبند است و از انجام هر گونه کارهای غیرقانونی خودداری می‌کند.

4. بازاریابی شبکه ای در نهایت اشباع می‌شود

اشباع غیرممکن است، زیرا تعداد محدودیتی برای عضوگیری وجود ندارد. با توجه به اینکه هر روز تعداد زیادی از مشتریان به سن 18 سالگی می‌رسند (سن مورد نیاز برای وجود با بازاریاب شبکه ای)، یا یک مشتری قدیمی به دنبال تغییر یا ارتقای محصول است، بازاریاب‌های زیادی هر سال به مجموعه مشتریان بالقوه اضافه می‌شوند.

5. نتورک مارکتینگ کارایی ندارد

صنعت فروش مستقیم که بازاریابی شبکه ای بخشی از آن است، در سال 2018 در ایالات متحده 35.4 میلیارد دلار فروش داشته است. علاوه بر این، بیش از 6.2 میلیون نفر در ایالات متحده در فروش مستقیم شرکت دارند. این اعداد نشان می‌دهند که بازاریابی شبکه ای می‌تواند کارایی بالایی داشته باشد. موفقیت یا شکست ارتباط کی به ماهیت بازاریابی شبکه ای دارد و ایتن موضوع بیشتر با میزان تلاشی که فرد برای کسب و کار خود انجام می‌دهد تعیین می‌شود.

نتورک مارکتینگ

6. بازاریابی شبکه ای یک فرقه است

بازاریابی شبکه ای نیازی به تعصب ندارند و در واقع، اکثر آنها سخت تلاش می‌کنند تا کارهای خود را بر روی حقایق انجام دهند. متخصصان مالی مانند «دیوید باخ» و «رابرت جی آلن» هر دو بازاریابی شبکه ای و فروش مستقیم را در کتاب‌های خود توصیه می‌کنند، که نشان می‌دهد این روش بازاریابی در حال کسب اعتبار در دنیای تجارت است.

حقایق مربوط به بازاریابی شبکه ای

کسب و کار مشغول در MLM مانند هر کسب و کار دیگری برای موفقیت نیاز به تعهد، صبر و فداکاری دارد. دانستن اینکه شما زمان و تلاش خود را برای کاری موفق سرمایه گذاری می‌کنید بسیار مهم است. همچنین، درک اینکه چگونه کسب و کار خود را بازاریابی می‌کنید نیز اهمیت زیادی دارد. همین امر به واقعیت مربوط می‌شود که اگر بازاریابی شبکه ای با رویکردی قانونی صورت گیرد، سودمند است. اکنون به سراغ واقعیت‌های مربوط به نتورک مارکتینگ می‌رویم:

1. از خروج اعضا جلوگیری کنید تا کار را ترک نکنند

برای کسب درآمد از اعضای پایینی خود، باید آنها را در شبکه نگه دارید، زیرا از دست دادن اعضای شبکه بر کسب و کار شما تأثیر می‌گذارد. برای موفقیت، جذب اعضای قابل اعتماد در کسب و کارتان بسیار مهم است.

2. از تلاش اعضا که به به فروش منجر شده قدردانی کنید

مطمئن شوید که تلاش همه اعضا بدون قدردانی نمی‌ماند تا یه وقت آنها دست از کار بکشند. از هر تلاشی برای فروش قدردانی کنید و اعضای خود را با انگیزه نگه دارید، حتی اگر برای یک درآمد اندک تلاش کرده باشند.

3. از تاکتیک‌های فروش غیر اخلاقی خودداری کنید

یک تجارت مشاوران خود را آموزش می‌دهد تا محصولات یا خدمات خود را به روش‌های اخلاقی بازاریابی کنند و در عین حال به احساسات همه احترام می‌گذارد. این امر می‌تواند یک روال اخلاقی را در نتورک مارکتینگ ایجاد کند.

مزایای استفاده از پیامک در بازاریابی شبکه ای

بازاریابی شبکه ای به دو صورت عمل می‌کند، اول از طریق فروش مستقیم محصولات به مشتریان و دوم از طریق یک مدل کمیسیون بر اساس جذب سایر اعضای تیم و تشویق آنها به فروش بیشتر! به لطف فناوری و رسانه‌های اجتماعی که مشتری و فروشنده را بیشتر از همیشه به هم متصل کرده‌اند، این صنعت شتاب زیادی داشته است. با توجه به اینکه این روش بازاریابی بسیار وابسته به ارتباطات است، راه‌هایی نیز وجود دارند که از طریق آنها می‌توانید از بازاریابی پیامکی برای کمک به افزایش اعضا، بهبود نرخ نگهداری، افزایش فروش و ایجاد انگیزه در تیم‌ها استفاده کرد.

در نتیجه اعتیاد ما به گوشی، دسترسی به افراد از طریق پیام کوتاه به این معناست که شما مخاطبان فعالی دارید که می‌توانید مستقیماً و فوراً به آنها دسترسی پیدا کنید. پیامک‌ها نرخ باز شدن بالایی دارند. شما با ارسال اس ام اس از طریق پنل پیامکی به مشتریان جهت یادآوری یا ثبت سفارش می‌توانید شاهد افزایش فروش خواهید بود. پس مهم است که در ارتباط مداوم بمانید و با ارسال پیامک به تعامل بیشتر با مشتریان خود ادامه دهید. هنگامی که به مشتریان پیام می‌دهید، ارسال تخفیف‌ها و پیشنهادات راهی عالی برای تشویق بیشتر آنهاست.

کلام آخر

بخش عمده‌ای از مردم اهداف مالی خود را از طریق بازاریابی شبکه ای یافته‌اند و آن را منبع اصلی درآمد خود می‌دانند. علیرغم اینکه این صنعت یکی از بزرگترین مولدهای اشتغال است، اما درگیر افسانه‌های بسیاری است که در این مقاله به آنها اشاره کردیم. مقصود ما این است که بگویید نتورک مارکتینگ عالی است، بلکه هدفمان این بود که بگوییم اگر این روش مارکتینگ به درستی و قانونی انجام شود، مفید است.

 

 

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.
این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره با کارشناس حرفه‌ای مدیانا
پس از ثبت درخواست مشاوران ما با شما تماس خواهند گرفت.
Hidden
MM slash DD slash YYYY
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .