جشنواره پاییزی مدیانا، ویژه پنل های پیامکی
مهلت استفاده تا 30 مهر 

منشی پیامکی چیست؟ + راهنمای استفاده

منشی پیامکی

تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که دریافت شماره مخاطبین تا چه حد برای کسب و کارها اهمیت دارد؟ مسیری که یک مشتری از آگاهی از یک برند تا مرحله تماس تلفنی یا کلیک در وبسایت یک کسب و کار طی میکند که اصطلاحا به آن سفر مشتری نیز گفته میشود، مسیری طولانی است و همچنین برای صاحب کسب و کار شامل هزینه زیادی میشود، پس ثبت مشخصات مشتری که این مسیر را طی کرده بسیار با اهمیت است، حالا تصور کنید این کار به صورت خودکار انجام شود!!! در این مقاله به معرفی منشی پیامکی و نحوه راه اندازه ی آن در سامانه می پردازیم. با ما در این مقاله همراه باشید.

یکی از دغدغه های اصلی کسب و کارها، پاسخ دهی دقیق و کامل به مشتریان است. تصور کنید به دلیل مشغله های مختلفی که در محل کار دارید، به تماس یک مشتری پاسخ ندهید! با پاسخ ندادن به همان یک تماس ممکن است یک مشتری خوب را از دست بدهید و ناخواسته او را به سمت رقبا سوق دهید. این اتفاق ممکن است هر روز رخ بدهد و شما از آن بی خبر باشید. منشی پیامکی پاسخگوی دغدغه شما است.

راه حل مشکل چیست؟

راه ارتباطی شما با مشتریان چیست؟ مشتریان از طریق چه کانال هایی می توانند با شما در ارتباط باشند؟!

اگر راه ارتباطی شما فقط تلفن تماس باشد، طبیعتا ممکن است بسیاری از تماس ها را از دست دهید. برای حل این مشکل

پیشنهاد میشود از منشی پیامکی، استفاده کنید.منشی پیامکی یکی از قابلیت های پنل اس ام اس میباشد که به شما کمک میکند به طرز چشم گیری، پاسخ دهی به مشتریان را بهبود ببخشید.

راه حل دیگری که برای پاسخ دهی به تمامی تماس های شما وجود دارد استفاده از سرویس تماس ابری است که امکان پاسخگویی به مشتریان با انتقال تماس به خطوط تلفن همراه و یا نرم افزارهای مدیریتی شما فراهم می کند. در مقاله جداگانه به این سرویس پرداخته ایم.

منشی پیامکی چیست؟

با استفاده از ماژول منشی عضویت، شما یک منشی پیامکی دارید که کار دریافت و ثبت اطلاعات مشتریان را به سادگی برای شما انجام میدهد و اجازه نمیدهد حتی یک مشتری را از دست بدهید. با استفاده از منشی عضویت پیامکی، دیگر به دریافت و ذخیره مشخصات مشتریان فکر نکنید.

چگونه باید یک منشی پیامکی ساخت و از آن استفاده کرد؟

استفاده از منشی پیامکی، به زیر ساخت پیچیده ای نیاز ندارد. فقط کافی است در پنل پیامکی، ماژول مرتبط را فعال کنید.
برای استفاده از این ماژول، ابتدا میبایست یک کلمه کلیدی را در نظر بگیرید که کاربر بتواند آن را ارسال کند، سپس باید یک متن آماده کنید تا در جواب برای کاربر ارسال شود.

به همین سادگی، حالا یک منشی پیامکی که دارید که میتواند پاسخگویی به کاربران را انجام دهد. فقط کافی است در وبسایت یا لندینگ پیجی که در آن اطلاعات تماس را قرار داده اید، اعلام کنید که برای ارتباط با منشی پیامکی، به چه صورت باید عمل بشود.

شماره خط انتخاب شده به همراه کیورد را در اختیار کاربران قرا دهید، تا با ارسال کیورد، متن پاسخ را دریافت کنند.

پنل پیامکی منشی

منظور از خطی که کاربر به آن ارسال انجام دهد چیست؟

در پنل اس ام اس این قابلیت وجود دارد که یک سرشماره اختصاصی در اختیار ادمین پنل قرار بگیرد تا امکان دریافت پیامک را نیز داشته باشد.منشی پیامکی بلافاصله بعد از دریافت کیورد، متنی که از قبل مشخص شده است را ارسال میکند.

پنل پیامکی مدیانا، یک خط اختصاصی رایگان در اختیار کاربران قرار میدهد تا به راحتی اقدام به ایجاد ماژول های دلخواه کنند.

ساخت کیورد چیست؟

کیورد یا کلمه کلیدی، ، توسط منشی پیامکی شناسایی شده و هر متن را به نسبت کیورد مشخص شده ارسال میکند. برای مثال میخواهیم متن” به زودی با شما تماس میگیریم” را برای عده ای از مشتریان که یک کلمه کلیدی خاص را برای منشی پیامکی ارسال کرده اند بفرستیم.

فقط کافی است برای منشی پیامکی مشخص کنیم که هر شماره ای که کیورد 1 را ارسال کرد، باید متن ” به زودی با شما تماس میگیریم” را دریافت کند و بقیه کارها را به سیستم بسپاریم.
در آخر، تمام این امکانات که در پنل پیامکی مورد استفاده قرار میگیرید، باعث میشود تا انکان برقاری ارتباط نزدیک تر با مشتریان فراهم شود.

یک سامانه پیامکی حرفه ای باید توانایی راهنمایی کاربران در تمام زمینه ها را داشته باشد.در هر ساعت از شبانه روز ممکن است مشکلات و سوالاتی برای کاربران و ادمین ها پیش بیاید که تیم پشتیبانی میبایست توانایی پاسخ گویی داشته باشد.
قبل از اقدام به خرید یک پنل پیامکی، تمام جوانب، مخصوصا پشتیبانی حرفه ای را در نظر بگیرید.

مزایای استفاده از منشی پیامکی

اول از همه این که امکان استفاده از این روش برای هر کسب و کاری وجود داره. کسب و کارهایی که کالای فیزیکی عرضه میکنن. شرکت هایی که خدمات اینترنتی دارن. پزشکان متخصص در هر رشته و …
مثلا فرض کنین شما یک کمپین تبلیغاتی پیامکی دارین و به دلایلی مثل محدودیت کاراکتر امکان اطلاع رسانی جزییات کمپینتون، معرفی کامل محصولات و توضیح شرایطتون رو ندارید. با شروع این کمپین مسلما سیلی از تماس های تلفنی زمانبر به سمت شما سرازیر می شود.
در این موقعیت اولین مزیت استفاده از این پنل ذخیره زمانه. شما در کوتاه ترین زمان ممکن میتونید به سوالات مشتریانتون از طریق پیامک پاسخ دهید.

منشی پیامکی مزایا
مزیت دوم هم این است که شما هیچ مشتری رو از دست نمی دهید. در حالت عادی کمپین شما مسلما قادر به پاسخگویی تلفن همه مشتریانتان نخواهید بود. همچنین ممکن است افرادی به خاطر شلوغی خط ها از تماس با شما و پیگیری اطلاعات کمپین پشیمون شوند. یا افرادی خارج از ساعت کاری تماس بگیرند و شخصی پاسخگو آن ها نباشد. ممکن است پشتیبان های شما امکان انتقال همه اطلاعات رو نداشته باشن. خیلی دلیل های دیگه ای هم وجود دارن که ممکن است شما مشتری رو از دست بدهید. ولی با این روش شما میتوانید پاسخگوی همه مشتریانی که مشتاق به همکاری با شما هستند، باشید.مزیت سوم این روش هم این است که شما میتوانید شماره تلفن افرادی که واژه کلیدی رو به سامانه پیامک شما ارسال میکنند، ذخیره کنید و به راحتی یک دفترچه تلفنی از مشتریان بالقوه و افرادی که به کسب و کار شما علاقه مند هستد تهیه کنید.
این روش مزیت های دیگری هم دارد که بسته به نوع کسب و کار هر شخص است و این که چطور از این امکانات استفاده کند.

موارد استفاده از پاسخگوی خودکار پیامکی به تفکیک مشاغل

در این بخش برایتان موارد استفاده 20 شغل رایج و پرطرفدار رو مثال میزنیم.

  1. دفاتر بیمه : ارسال اطلاعات بیمه نامه مشتریان
  2. شرکت های خدمات اینترنتی : ارسال اطلاعات طرح های فعالشون یا اطلاع از طرح های جدید
  3. بانک ها : ارسال تراکنش های کارت، اطلاعات تسهیلات جدید بانکی، اطلاعات مربوط به اقساط باقی مانده و …
  4. پزشکان : ارسال اطلاعات پرونده مریض ها
  5. آرایشگاه ها و سالن های زیبایی: لیست خدمات، قیمت خدمات، آدرس
  6. املاک: لیست منازل و مشخصاتشون بر حسب بودجه مشتریانشون.این لیست میتونه هر هفته آپدیت بشه
  7. خدمات موبایل و کامپیوتر : لیست محصولات جدید فروشگاه و قیمت
  8. رستوران: منوی غذاهای روزانه با قیمت( ارسال به صورت روزانه )
  9. برنامه نویسان و طراحان اپلیکیشن: ارسال لینک دانلود اپلیکیشن
  10. فروشگاه های لوازم خانگی : ارسال لیست محصولات، قیمت محصولات، شرایط فروش اقساطی
  11. مراکز و سایت های استخدام : لیست مشاغل نیازمند نیرو( روزانه آپدیت بشه )
  12. آژانس های مسافرتی : فهرست آخرین تورها با قیمت
  13. آموزشگاه ها : کلاس های مختلف آموزشگاه، شهریه کلاس ها، تاریخ و ساعت شروع کلاس ها و …
  14. دانشگاه ها : ارسال واحدها و ساعت کلاس ها از طریق ارسال شماره دانشجویی به شماره اختصاصی
  15. آتلیه : تعرفه قیمت ها و خدمات
  16. سینماها : فیلم های در حال اکران همراه با سانس ها
  17. باشگاه ها : لیست ورزش ها، شهریه، سانس ها
  18. دندان پزشکی ها : لیست خدمات زیبایی، قیمت، شرایط اقساط
  19. شرکت های تبلیغاتی : ارسال تعرفه های تبلیغات در فضاهای مختلف
  20. نمایشگاه های خودرو : ارسال لیست خودروهای کارکرده برای همکاران یا مشتریان( به صورت روزانه آپدیت شود)

10 نمونه متن برای استفاده مشاغل مختلف از سامانه پاسخگوی خودکار پیامکی

  1. بیمه گذار عزیز برای دریافت اطلاعات بیمه نامه خود عدد 1 را به شماره …. پیامک کنید.
  2. متقاضی محترم برای اطلاع از مدارک مورد نیاز جهت استخدام کلمه MADAREK را به شماره … پیامک کنید.
  3. هنرجوی محترم برای اطلاع از ساعات کاری آموزشگاه …. حرف H را به شماره … بفرستید.
  4. برای دریافت آدرس ( کلینیک/ شرکت/ شعبه ها ) عدد 1 را به شماره ….. ارسال کنید.
  5. در صورت تمایل به دانلود اپلیکیشن …… عدد 1 را به شماره …….. ارسال کنید.
  6. برای دریافت اطلاعات کامل تورهای پاییزی کلمه …. را به شماره ….. ارسال کنید.
  7. خرید جهیزیه با اقساط بلند مدت. برای دریافت اطلاعات بیشتر کلمه جهیزیه را به شماره …. ارسال نمایید.
  8. 35% تخفیف از رستوران …. فقط تا پایان امروز. برای دریافت منوی غذاها کلمه MENU را به شماره ….. بفرستید.
  9. با ثبت نام در سایت …. در اولین خریدتان 50 درصد تخفیف بگیرید. برای دریافت لینک ثبت نام عدد 1 را به شماره … ارسال کنید.
  10. تبلیغات کسب و کار شما در فضای مجازی با بهترین قیمت. دریافت اطلاعات/تعرفه های تبلیغات از طریق ارسال عدد 1 به شماره

در این مقاله به اهمیت و روش استفاده از منشی پیامکی که یکی از امکانات پیشرفته پنل اس ام اس است پرداختیم. در صورت نیاز به راهنمایی درباره سایر امکانات پیشرفته می توانید نام آن را در قسمت نظرات برای ما ارسال کنید.

 

5/5 - (1 امتیاز)
آیا این مقاله برایتان مفید بود؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جهت ورود پنل‌ مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

پنل اصلی

امکان ارسال‌های متنوع‌تری خواهید داشت.

پنل جدید (نسخه آزمایشی)

تجربه کاربری بهتری خواهید داشت.

مشاوره با کارشناس حرفه‌ای مدیانا
پس از ثبت درخواست مشاوران ما با شما تماس خواهند گرفت.
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .