پیام صوتی
حرفه‌ای تر با مشتریان خود ارتباط بگیرید
10% تخفیف با کد: medianav 

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست و مناسب چه کسب و کارهایی است؟

اینفلوئنسر-مارکتینگ

به ازای هر یک دلار خرج شده برای اینفلوئنسرها، کسب و کارها به مقدار 5.78 دلار بازگشت سرمایه را تجربه کرده‌اند. این آمار نشان می‌دهد که یک شرکت می‌تواند از طریق اینفلوئنسرها چیزی در حدود 5 برابر نسبت هزینه اولیه سود کند. همین امر به سازمان‌ها این فرصت را داده است تا پا به میدان بگذارند و از «اینفلوئنسر مارکتینگ» به نفع سازمان خود استفاده کنند. اما اینفلوئنسر مارکتینگ چیست و مناسب چه کسب و کارهایی است؟ ادامه مطلب را بخوانید.

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

با محتوای ارزشمند و استراتژی مناسب، هر کسی می‌تواند به اینفلوئنسر تبدیل شود. تا همین چند سال گذشته، تعداد کمی از افراد مشهور که در سینما، موسیقی و ورزش فعال بودند، این امکان را داشتند تا به عنوان مدل در در تبلیغات حضور داشته باشند؛ اما امروزه به لطف وجود شبکه‌های اجتماعی، یک زن خانه‌دار یا حتی یک کارگر ساده هم می‌تواند در قامت یک اینفلوئنسر به شهرت برسد.

یک اینفلوئنسر از طریق محتوایی که تولید می‌کند بر مخاطبان خود (فالوورها) تأثیر می‌گذارد. اینفلوئنسر یک فرد تاثیرگذار است زیرا مخاطبان در بیشتر موارد به حرف‌ها و پیشنهادهای او عمل می‌کنند. اینفلوئنسرها در بازاریابی تاثیرگذار عمدتاً با یک برند همکاری می‌کنند تا محصول یا خدماتی را با مخاطبان خود تبلیغ کنند.

مزیت مهم همکاری با اینفلوئنسرها در این است که شما به مخاطبان خاصی در یک حوزه کاری دسترسی دارید. برای مثال، اگر کسب و کار شما در حوزه آرایشی کار می‌کند، مخاطبان اصلی شما در پیج اینستاگرام یا صفحه تیک تاک یک اینفلوئنسر حضور دارند. همچنین بعد از معرفی محصول یا خدمات شما توسط اینفلوئنسرها، بهتر است از راه‌های تعاملی دیگر مانند پنل پیامک برای حفظ و تقویت ارتباط خود با مخاطبان و مشتریان خود بهره ببرید یا با ارائه محتوای قفل دار در ازای گرفتن شماره تلفن مخاطبان و تبدیل آن ها به لید، خدماتی را به صورت رایگان به آن ها ارائه دهید. 

مطلب پیشنهادی: انواع روش های دیجیتال مارکتینگ

انواع اینفلوئنسر

چهار نوع اینفلوئنسر وجود دارند که می‌توانید برای کمپین‌های اینفلوئنسر مارکتینگ خود از آنها استفاده کنید. در ادامه به انواع افراد تاثیرگذار اشاره می‌کنیم:

1- نانو اینفلوئنسرها

نانو اینفلوئنسرها افرادی هستند که کمتر از 10 هزار دنبال کننده در شبکه‌های اجتماعی خود دارند. اگر هدف شما یک جایگاه خاص در شبکه‌های اجتماعی است، کار با نانو اینفلوئنسرها عالی است زیرا ارزان قیمت هستند. این افراد تاثیرگذار برای کسب و کارهای کوچک مناسب‌تر هستند.

2- میکرو اینفلوئنسرها

میکرو اینفلوئنسرها افرادی هستند که بیش از 10 هزار اما کمتر از 100 هزار دنبال کننده در حساب‌های رسانه‌های اجتماعی خود دارند. این اینفلوئنسرها با مخاطبان خود در ارتباط هستند و می‌دانند چگونه یک محصول را به راحتی معرفی کنند و آنها تحت تاثیر تبلیغات خود قرار دهند.

3- ماکرو اینفلوئنسرها

ماکرو اینفلوئنسرها افرادی هستند که بین 100 هزار تا یک میلیون دنبال کننده در رسانه‌های اجتماعی خود دارند. آنها عملکرد بهتری نسبت به میکرو اینفلوئنسرها دارند زیرا مخاطبانشان بیشتر است. همچنین قیمت ماکرو اینفلوئنسرها بیشتر از میکرو اینفلوئنسرها است اما فالوورهای هدف بیشتری دارند.

4- مگا اینفلوئنسرها

مگا اینفلوئنسرها بیش از یک میلیون دنبال کننده در حساب‌های رسانه‌های اجتماعی خود دارند و معمولاً برندهای بزرگ را تبلیغ می‌کنند. اگر پول زیادی برای خرج کردن دارید، مگا اینفلوئنسرها را انتخاب کنید زیرا بسیا محبوب هستند و دسترسی گسترده‌ای به کاربران هدف شما دارند.

اینفلوئنسر مارکتینگ مناسب چه کسب و کارهایی است؟

اینفلوئنسر-مارکتینگ-چیست-و-مناسب-چه-کسب-و-کارهایی-است؟

تقریباً هر صنعتی می‌تواند از یک کمپین بازاریابی تأثیرگذار سود ببرد اما حوزه‌های مختلفی هستند که به نظر می‌رسد برای اینفلوئنسر مارکتینگ مناسب‌تر هستند. بیایید به برخی از صنایعی که در حال حاضر می‌توانند بیشترین سود را از اینفلوئنسر مارکتینگ ببرند، نگاهی بیندازیم:

1- مد و زیبایی

مد و زیبایی در صدر فهرست صنایع بزرگ برای اینفلوئنسر مارکتینگ قرار دارد. تا سال 2017، حدود 10 تأثیرگذار برتر مد، تقریباً 23.3 میلیون دنبال کننده داشتند. مد و زیبایی آنقدر مقوله‌ای محبوب برای اینفلوئنسرها است که برندهای مشهور این حوزه فقط باید به دنبال یافتن بهترین تاثیرگذاران برای محصولات یا خدمات منحصر به فرد خود باشند. برای مثال، اگر کرم مرطوب کننده می‌فروشید، بدون شک چندین اینفلوئنسر فعال در حوزه زیبایی را پیدا خواهید کرد.

2- سفر و گردشگری

نیازی به تعجب نیست که چرا اینفلوئنسرهای سفر در شبکه‌های اجتماعی فالوورهای زیادی دارند زیرا آنها به جای جای دنیا سفر می‌کنند تا مکان‌های جالب را معرفی کنند. اینفلوئنسرهای سفر در مورد جاذبه‌های طبیعی، هتل‌ها، مکان‌های ناشناخته، فرهنگ مردم، غذاها و سایر موارد به کاربران خود اطلاعات زیادی می‌دهند. حوزه سفر و گردشگری نیز گستردگی زیادی دارد و کسب کارهای فعال در این صنعت نیز می‌توانند با اینفلوئنسرهای مختلف همکاری کنند.

3- غذا و نوشیدنی

صنعت غذا را باید مهمترین حوزه در بازاریابی تاثیرگذار دانست. اینفلوئنسرهای فود به مسائل مربوط به آشپزی اهمیت می‌دهند زیرا خودشان عاشق خوردن غذا و فرهنگ غذایی ملل مختلف هستند. برخی از اینفلوئنسرها خودشان آشپزی می‌کنند و در تولید دستورهای غذایی جدید دستی بر آتش دارند اما برخی دیگر تنها تستر غذا هستند. تستر غذا کسی است که فقط طعم و مزه غذا را می‌چشد و رستوران‌ها و فست فودهای مختلف را به مخاطبانش معرفی می‌کند.

4- فناوری

دنیای فناوری طی چند سال گذشته به طور پیوسته اینفلوئنسرهای زیادی را به خود دیده است. کاربران علاقه زیادی به دنیای فناوری دارند و از شبکه‌های اجتماعی برای کسب اطلاعات دقیق و به روز در این حوزه بهره می‌برند. کسب و کارهای فعال در این حوزه به طور فزاینده‌ای به این افراد تاثیرگذار رجوع می‌کنند تا محصولاتشان معرفی شوند. برای مثال، اگر در حوزه فروش موبایل و لپ تاپ فعال هستید، اینفلوئنسرهای مرتبط زیادی را پیدا خواهید کرد.

استفاده از پیامک انبوه تبلیغاتی اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر مارکتینگ به دلیل افزایش افراد تأثیرگذار در رسانه‌های اجتماعی و رقابت شدید هر روز در حال تغییر است. چه کسی می‌داند، در دو سال آینده ممکن است رویکرد بازاریابی تاثیرگذار متحول شود؛ اما به طور قطع چیزی که تغییر نمی‌کند، ارتباط و تعامل با کاربران است.

شما از طریق اینفلوئنسر مارکتینگ می‌توانید محصولات و خدمات خود را معرفی کنید اما این مکان را هم دارید که به صورت موازی تبلیغات ویژه خود را به گوش مخاطبان خود برسانید و از این طریق برندسازی کنید. خدمات پیامک انبوه تبلیغاتی مدیانا راهی ارزان قیمت و موثر برای تبلیغ کمپین‌های بازاریابی شما در کانال‌های مختلف است. برای کسب اطلاعات بیشتر با تیم پشتیبانی ما تماس بگیرید.

 

 

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.
این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره با کارشناس حرفه‌ای مدیانا
پس از ثبت درخواست مشاوران ما با شما تماس خواهند گرفت.
Hidden
MM slash DD slash YYYY
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .