در جشنواره تابستانی پنل‌های پيامڪی، همراه مدیانا باشید.
مهلت استفاده تا 31 شهریور 

تجربه استفاده از پیامک در برند دیجی کالا

پیامک دیجی کالا

پیامک یکی از ده ها کانال ارتباطی است که برندهای بزرگ در استراتژی ارتباط با مشتریان خود گنجانده اند.

یکی از برندهای بزرگ ایران که به خوبی از این کانال ارتباطی استفاده می کند دیجی کالا است.

این برند در رویداد دی‌ام تاک ۸ که در روز پنجشنبه و جمعه برگزار شده به وضوح به اهمیت کانال ارتباطی پیامک در موفقیت برند خود اشاره می کند.

رویداد دی ام تاک

دی ام تاک یکی از بزرگ ترین رویدادهای تخصصی در حوزه بازاریابی دیجیتال است که به صورت سالانه توسط رسانه دی ام برد برگزار می شود. مخاطبان و برگزارکنندگان این رویداد غالبا مدیر عامل ها و صاحبین کسب و کارهای بزرگ از جمله شرکت دیجی کالا، اسنپ و.. مدیران و کارشناسان بازاریابی هستند.

در این رویداد معمولا به تجربه مدیران شرکت های بزرگ در حوزه کاری خود پرداخته می شود.

در اخرین رویداد این رسانه تخصصی یعنی دی‌ام تاک ۸ مدیران شرکت دیجی کالا، ازکی و اسنپ از تجربیات موفق و شکست خود در استراتژی های بازاریابی کسب و کار خود گفتند.

تاریخچه برند دیجی کالا

برادران محمدی موسسین دیجی کالا، در سال 85 درست زمانی که استفاده از اینترنت در ایران رواج پيدا كرد و عمومی شد، شروع به فعالیت کردند. در ابتدا با نقد و تحلیل محصولات دیجیتال آغاز به کار کردند.

پس از آن ابتدا، شروع به فروش همان کالاهای دیجیتال کردند و با موفقیت در تولید محتوای موثر و کاربر پسند، اقدام به جذب سرمایه و گسترش دسته بندی های فروش خود کردند. تا به امروز که سایت دیجی کالا در رده بزرگترین فروشگاه آنلاین خرده فروشی در خاورمیانه قرار گرفته است.

می توان گفت رمز موفقیت دیجی کالا تا به امروز، اهمیت به نیاز کاربران و تصمیمات به موقع و صحیح مدیریتی بوده است.

کانورژن بالا دیجی کالا با پیامک

در رویداد بازاریابی دیجیتال 8 دی ام تاک، مدیر ارشد پرفومنس مارکتینگ دیجی کالا، صادق محسن نیا عنوان کرد که:

“پرفورمنس مارکتینگ یک فرآیند تکاملی بوده که از تبلیغات بالک تا کلیکی مرحله به مرحله پیش رفته است. بیشترین کانالی که در دیجی کالا از آن کانورژن (CTR) دریافت میشود، پیامک است”

این موضوع ر ا به وضوح می توان در استراتژی های شرکت دیجی کالا و پیامک های متنوعی که در زمان های مختلف خرید و پس از خرید برای مشتریان ارسال می شود مشاهده کرد. پیامک گویی شاخص خوبی برای سنجش موفقیت آن ها است. کمپین های پیام کوتاه ساده ایجاد می شوند، مقرون به صرفه هستند و نرخ پاسخگویی آنها بسیار بیشتر از سایر کانال های بازاریابی است.

همانطور که می بینید اس ام اس مارکتینگ تأثیر مثبت قابل توجهی بر آگاهی از برند دارد. مصرف کنندگان پیامک را به سایر اشکال ارتباطات تلفن همراه ترجیح می دهند.

در دیجی کالا اهمیت به نیاز کاربران را می توان در ارائه پیشنهادات طبق سلیقه و تجربه کاربر به وضوح مشاهده کرد. صادق محسن نیا در گفتگوی خود نیز به این موضوع اشاره کرد:

” بحث ریتنشن در مارکتینگ بسیار جدی است و آینده دیجیتال مارکتینگ ایران بحث Ai هست. ما در دیجی کالا روی رفتار کاربر به صورت جدی کار میکنیم و امسال اس ام اس های هوشمندانه تری از دیجی کالا دریافت خواهید کرد.”

در بازاریابی پیامکی گروه بندی مشتریان به برندها این امکان را می دهد که پیامهای شخصی و متناسب با نیاز را به گروه های خاصی از مشتریان ارائه دهند که دیجی کالا هم از این روش بسیار در استراتژی های پیامکی خود استفاده می کند.

در مسیر خرید از فروشگاه اینترنتی دیجی کالا، پیامک های متنوعی برای مشتریان ارسال می شود که آنها را دسته بندی کرده ایم.

یکی از استفاده های دیجی کالا جدا از فرایند خرید، ارسال پیامک کد تحویل است. این ویژگی کاربردی در دوران کرونا برای حفظ سلامتی مشتریان پیاده شد که به جای امضا با ارائه کد تحویل ارسالی به تلفن همراه، مشتریان کالاهای خود را تحویل بگیرند و اقدام خلاقانه اي  در استفاده از پیامک بود.

ارسال پیامک ثبت نام

ارسال نتیجه ثبت نام و لینک راهنمایی مراحل بعدی، یکی از کاربرد های  ارسال پیامک در ديجي كالا است.

پیامک دیجی کالا پس از ثبت سفارش

به جرات می توان گفت که هیچ شرکتی به اندازه دیجی کالا، کاربرانش را در جریان جزییات مراحل ثبت و ارسال سفارشات قرار نمی دهد.

دیجی کالا با استفاده از این ترفند ساده و کم هزینه، توانسته تعداد تماس های کاربران با پشتیبانی را، به مقدار قابل توجهی کاهش دهد.

پیامک دیجی کالا زمان مرجوع کردن کالا

یکی از شعارهای دیجی کالا، 7 روز ضمانت بازگشت کالاست! این برند برای درخواست مرجوع کردن کالای مشتریان، سیاستی مشابه سیاست ثبت سفارش را در پیش دارد و با ارسال اس ام اس های پی در پی کاربران را در جریان جزییات مراحل بازگشت می گذارد.

پیامک های ریتارگتینگ

نکته جالبی که در پیامک های ریتارگتینگ دیجی کالا دیده می شود شخصی سازی پیامک ها و کدها برای مورد هدف قرار دادن کاربران و ارائه پیشنهادات بر اساس سابقه خرید است.

نظرسنجی پیامکی

این شرکت برای نظرسنجی از کاربران زمان های خاصی را در نظر گرفته؛ پس از ثبت سفارش کالا و دیگری پس از مرجوع کردن کالا، این دو زمان یک انتخاب بسیار زیرکانه است که جدا از نظرسنجی سبب ایجاد وفادارسازی در مشتریان نیز می شود.

جمع بندی

صدها هزار کسب و کار در سراسر دنیا از بازاریابی پیامکی استفاده می کنند و دیجی کالا یکی از آن ها است که راه موفقیت و روش های بازگرداندن مشتری را به خوبی با استفاده از پیامک درک کرده است. تجربه های موفق را تکرار کنید و در استراتژی های بازگشت مشتریان خود به عنوان یک کانال پربازده از پیامک استفاده کنید.

اگر تجربه بازاریابی پیامکی را دارید، در قسمت دیدگاه تجربه خود را با دوستان در میان بگذارید.

4.9/5 - (57 امتیاز)
آیا این مقاله برایتان مفید بود؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره با کارشناس حرفه‌ای مدیانا
پس از ثبت درخواست مشاوران ما با شما تماس خواهند گرفت.
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .