پیام صوتی
حرفه‌ای تر با مشتریان خود ارتباط بگیرید
10% تخفیف با کد: medianav 

4 گام اصلی بازاریابی درونگرا (گام چهارم – تبدیل مشتری به هوادار یا خوشحال کردن)

تبدیل مشتری به هوادار

شما بازدیدکنندگان را جذب کسب‌وکارها خود کردید، آنها را به سرنخ تبدیل کردید و توانستید سرنخ‌ها را به خرید کردن تشویق کنید. اکنون، سرنخ‌های شما تبدیل به مشتری شده‌اند. حالا نوبت گام چهارم بازاریابی درونگرا است که «خوشحال کردن مشتری» نام دارد. شما از طریق این مرحله می‌توانید مشتریان خود را به هواداران خود تبدیل کنید تا برند شما را دهان به دهان منتقل کنند. در این بررسی به طور کامل در مورد بازاریابی درونگرا از طریق تبدیل مشتری به هوادار صحبت می‌کنیم.

مرحله خوشحال کردن مشتری در بازاریابی درونگرا

پیش از رسیدن به مرحله آخر از گام‌های بازاریابی درونگرا که مرحله تبدیل مشتری به هوادار گام های زیر را برداشتیم: 

  1. جذب مخاطب
  2. تبدیل مخاطب به مشتری احتمالی
  3.  تبدیل مشتری احتمالی به مشتری

مرحله خوشحال کردن مشتری (Delight) به ایجاد یک تجربه مثبت برای مشتریان مربوط می‌شود. برخی از کسب‌وکار فکر می‌کنند پس از اتمام فروش، کارشان به پایان رسیده است! اکنون، مشتریان انتظارات بسیار بیشتری از کسب‌وکار و نحوه برخورد شما نسبت به قبل دارند. بنابراین،  تعامل و خوشحال کردن مشتریان باید در دستور کار خود قرار دهید. اگر مشتریان خود را خوشحال کنید، مزایای زیر را به دست می‌آورید: 

  • بیشتر خرید می‌کنند.
  • طرفدار شما می‌شوند.
  • شما را به دوستان خود معرفی می‌کنند.
  • برند شما را دهان به دهان تبلیغ می‌کند.
  • هزینه‌های بازاریابی را کاهش می‌دهند.

شما برای اینکه بتوانید مشتریانتان را همراه خود کرده و آنها را به هوادار تبدیل کنید، باید به نحوه تعامل و ارائه خدمات ویژه فکر کنید. شما نمی توانید مشتریان خود را رها کنید، به این انتظار که آنها برای همیشه با شما می‌مانند و برندسازی شما کمک می‌کنند. از آنجایی که مردم بیشتر تحقیقات خود را به صورت آنلاین انجام می‌دهند، برای کسب‌وکار شما بسیار مهم است که مشتریانتان به عنوان هوادار داشته باشید. مردم نظرات و بررسی‌های آنلاین را جدی می‌گیرند، بنابراین هر چه تعداد افراد بیشتری از کسب‌وکارتان حمایت کنند، شرایط پایدارتری در صنعت خود خواهید داشت.

روش‌های کاربردی در گام چهارم بازاریابی درونگرا

خوشحال کردن مشتریان وسیله‌ای برای ایجاد وفاداری به برند است. شما برای خوشحال کردن باید استراتژی هدفمندی داشته باشید، زیرا مشتریان امروزی به راحتی هوادار یک برند خاص نمی‌شوند. همچنین کار شما سخت خواهد بود، بدین دلیل که رقبای زیادی در بازار خواهید داشت. با این حال، در ادامه به روش‌های کاربردی در گام چهارم بازاریابی درونگرا اشاره می‌کنیم:

ایجاد تعامل قوی با پیامک

مدیریت و پاسخگویی به پیام‌های مشتری در هر کانال بازاریابی مهم است، اما استفاده از پیامک هنوز به عنوان بهترین روش برقراری ارتباط محسوب می‌شود. شما از طریق پنل پیامکی می‌توانید به مشتریان خود پیامک ارسال کنید تا آنها را نسبت به تخفیفات، پیشنهادات و ارائه نظرسنجی‌ها به تعامل وادار کنید. 

شما اکنون اطلاعات خوبی نسبت به مشتریانتان دارید، پس بهتر از قبل می‌توانید کمپین‌های پیامکی خود را بهینه کنید. ببینید مشتریان شما به چیزهایی علاقه دارند و چطور می‌توانید آنها را خوشحال کنید. برای تولد مشتریان خود یک هدیه در نظر بگیرید یا آنها را از طریق پیامک به رویدادها و ایونت‌های شرکت خود دعوت کنید. مشتری شما باید احساس کند جزو تیمی شماست، بنابراین به تعامل قوی، پاسخگویی و احترام نیاز دارد.

ایجاد محتوای هوشمند

برخی از سیستم‌های مدیریت محتوا به شما امکان می‌دهند محتوای هوشمند ایجاد کنید. محتوای هوشمند بر اساس افرادی که آن را مشاهده می‌کنند تغییر می‌کند. این روش ارائه محتوا می‌تواند به شما کمک کند نرخ تبدیل در وبسایت خود را افزایش دهید و صفحات خود را برای مشتریان بهینه کنید، برای مثال، احتمالاً یک یا چند فیلد محتوا در صفحه اصلی خود دارید. 

مشتری که سه ساله مداوم از شما خرید است، باید هنگام بازدید از سایت شما چیز متفاوتی را نسبت به بازدید کننده جدید ببیند. ممکن است یک بازدیدکننده دکمه‌ای را ببیند که می‌گوید «راهنمای ما را دانلود کنید»، در حالی که مشتری دکمه «تماس با پشتیبانی» را می‌بیند. شما می‌توانید همین کار را با فرم‌های داخل سایت خود انجام دهید. کاربری که برای اولین ‌بار از سایت بازدید می‌کند، ممکن است یک فرم تماس اولیه را ببیند، در حالی که یک مشتری باید فرمی را برای ارسال درخواست به تیم پشتیبانی شما مشاهده کند.

بازاریابی درونگرا گام چهارم

نظرسنجی‌ها و رویدادها

یک راه عالی برای فهمیدن اینکه مشتریان در مورد شما چه فکری می‌کنند، از طریق نظرسنجی است. ادامه تعامل با مشتریان را در اولویت خود قرار دهید تا بتوانید بفهمید که آیا نیازهای آنها را برآورده می‌کنید یا خیر. پاسخ مشتریان نشان می‌دهد که چقدر به آنها خدمات می‌دهید. این امر به شما کمک می‌کند تا کارهایی را برای تغییر محصول یا خدمات خود برای خوشحالی آنها انجام دهید.

رویدادها یکی از بهترین ابزارها برای جلب رضایت مشتریان هستند و می‌توانند بسته به اهداف شما متفاوت باشند. شاید بخواهید میزبان یک سری وبینارهای آموزشی در مورد نحوه استفاده از محصول خود باشید یا شاید می‌خواهید برای بهترین مشتریان خود یک مهمانی ترتیب دهید. نشان دادن قدردانی راهی عالی برای تشویق مشتریان به معرفی شماست. رویدادها همچنین فرصت‌های بازاریابی زیادی را پیش پای شما قرار می‌دهند. از رویدادها عکس و فیلم بگیرید و در وبسایت و شبکه‌های اجتماعی خود قرار دهید تا نشان دهید که چقدر از مشتریان خود قدردانی می‌کنید.

استفاده از شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی فرصتی عالی برای تشویق تعامل با مشتری پس از بسته شدن سرنخ‌ها هستند. مشتریان به طور معمول به شبکه‌های اجتماعی می‌روند تا نظرات خود را در مورد محصولات یا خدمات شما ارسال کنند. در واقع مطالعات نشان می‌دهند که بیش از 50 درصد از مشتریان پس از تعامل با شرکت، احتمالاً نظرات مثبتی را در شبکه‌های اجتماعی ارسال می‌کنند. با فعالیت در شبکه‌های اجتماعی می‌توانید از نظرات مثبت مشتریان خود تشکر کنید.

یکی دیگر از زمینه‌های مربوط به گام چهارم بازاریابی درونگرا در شبکه‌های اجتماعی، استفاده از خدمات مشتری است. مشتریان انتظار دسترسی سریع به کسب‌وکار را دارند و بسیاری از آنها این کار را از طریق شبکه‌های اجتماعی انجام می‌دهند. اگر مشتریان سؤال یا شکایتی دارند، می‌توانید به سرعت و با دقت در شبکه‌های اجتماعی خود به آنها پاسخ دهید. این اقدام سریع، مشتریان شما را به وجد می‌آورد و آنها را تشویق می‌کند تا دید مثبتی نسبت به شما پیدا کنند. بنابراین دیگر بازدیدکنندگان می‌توانند نظرات مثبت را در حساب‌های شما ببینند و به مشتری تبدیل شوند.

کلام آخر

گام چهارم Inbound Marketing به اندازه سه مرحله اول به زمان و تلاش نیاز دارد. مشتریان خود را در کانال‌های مختلف دنبال کنید. به دنبال تقویت رابطه خود با آنها باشید. رویدادهایی مختلفی را برگزار کنید و از مشتریان خود بخواهید در آنها شرکت کنند. با نظرسنجی از مشتریان بازخورد بگیرید و در شبکه‌های اجتماعی با آنها تعامل برقراری کنید. سعی کنید هدفتان را روی وفاداری مشتری قرار دهید، زیرا هر مشتری هوادار می‌تواند مشتریان جدیدی را به شرکت شما معرفی کند. با این حال، برای افزایش تعامل خود با مشتریان می‌توانید از خدمات پیامکی مدیانا بهره‌مند شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر با تیم مشاوران ما تماس بگیرید. 

 

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.
این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره با کارشناس حرفه‌ای مدیانا
پس از ثبت درخواست مشاوران ما با شما تماس خواهند گرفت.
Hidden
MM slash DD slash YYYY
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .