حرفه‌ای‌تر با مشتریان خود ارتباط بگیرید
10٪ تخفیف با کد med-voice 

روش های تضمینی برای افزایش فروش در دوران رکود

افزایش-فروش-در-دوران-رکود.

افزایش فروش در دوران رکود شاید جمله‌ای شبیه به طنز است؛ اما واقعیت دارد. کسب وکارهایی داریم که در شرایط بد اقتصادی توانستند تا افزایش فروش داشته‌اند. تعدادی هم بودند که حداقل نرخ فروش خود را ثابت نگه داشتند. اکنون پرسش اصلی این است که چگونه باید به این هدف دسترسی پیدا کرد؟ مسلماَ روش‌های زیادی برای این مسئله وجود دارد؛ اما ما در این مقاله قصد داریم تا یک راهکار بسیار خاصی را برای شما توضیح دهیم و آن ارسال پیامک است. البته صرفاَ خود ارسال پیامک نمی‌تواند راهگشا باشد؛ بلکه باید تکنیک‌هایی در چگونگی ارسال آن بدانید که در این مقاله برای شما نوشته‌ایم. روشی که می‌تواند افزایش فروش شما را در دوران رکود تضمین می‌کند. در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

روش‌های افزایش فروش در شرایط بد اقتصادی

استفاده از چند روش زیر به شما در ثابت نگه داشتن مشتریان و افزایش فروش کمک خواهد کرد. البته همانطور که در بالا هم نوشتیم، پایه اصلی این روش‌ها، استفاده از پیامک است:

بررسی نیازهای بازار

نیازهای افراد در شرایط بد اقتصادی تغییر خواهد کرد. در این شرایط همه سعی می‌کنند تا هزینه‌های اضافی را کم کنند و بیشتر به دنبال نیازهای اصلی مانند مواد غذایی باشند. در واقع، همه به دنبال صرفه جویی خواهند رفت.

نیاز اصلی بازار چیست؟ مسلماَ مواد غذایی و موارد مشابه برای همه مشترک است؛ اما به هر حال، هر کسی نیازهایی دارد که شاید با دیگران متفاوت باشد. برای مثال، نیاز یک دانشجو با نیاز یک کاسب تفاوت زیادی دارد. هر یک به ابزارهای مختلفی نیاز دارند تا بتوانند حداقل فعالیت‌های مربوط به خودشان را انجام دهند.

حال یک کسب وکار چگونه می‌تواند نیاز اصلی بازار خود در دوران رکود را پیدا کند؟

در صورتی یک مدیر کسب‌وکار می‌تواند استراتژی برای افزایش فروش تدوین کند که از قبل پرسونای مشتریان هدف خود را به درستی تعیین کرده باشد. یکی از موارد جدول پرسونا، نیازها است. در صورت تعیین کلی با تحلیل هر یک از نیازها به راحتی می‌توان متوجه شد که کدام یک در چه شرایطی می‌تواند نیازهای اصلی در دوره رکود باشند.

نیازسازی در بازار هدف

تعیین نیازسنجی در حالت کلی شاید سخت و زمانبر باشد؛ البته شما با استفاده از پنل پیامک مدیانا می‌توانید این کار را انجام دهید. مدیانا با همکاری پرسلاین، امکان ساخت نظرسنجی و ارسال آن با پیامک را برای مشتریان عزیز خود فراهم کرده است.

 اما نیازسازی مورد دیگری است که باید به آن را هم در نظر بگیرید؛ حتی بیشتر از نیازسنجی. نیازسازی چیست؟

در دوران رکود، تقاضای خرید محصول یا دریافت خدمات در مواردی بیشتر می‌شود و هر یک از افراد به دنبال تهیه آن‌ها با کمترین قیمت و بهترین شرایط هستند. از این رو، این شرایط، بهترین زمان برای نیازسازی است.

نیازسازی با ایجاد ترس در مشتری همسو است؛ یعنی کسب وکارها تلاش می‌کنند تا با ارسال پیامی، حس از دست دادن شرایط ویژه برای خرید را ایجاد کنند. برای مثال، افرادی که قصد خرید لباس زمستانی را دارند؛ اما به دلیل شرایط رکود و افزایش قیمت‌ها، میزان خرید کاهش پیدا می‌کند. اگر هم کسی قصد خرید داشته باشند، به دنبال فرصت و مکان مناسبی است تا بتواند آن‌ها را با قیمت مناسب‌تر خریداری کند. در این شرایط، کسب وکاری با ارسال پیامک با موضوع «خرید لباس زمستانی با تخفیف 30 درصد در فروشگاه X» حس نیازی را در دل مشتریان خود ایجاد کند که اگر این زمان را از دست بدهند، دیگر چنین تخفیفی را نخواهند داشت. به این روش بازاریابی فومو می‌گویند.

-روش-های-تضمینی-برای-افزایش-فروش-در-دوران-رکود

در نظر گرفتن تخفیف

حداقل کاری که می‌توان انجام داد، در نظر گرفتن تخفیف است. هیچ چیزی مثل یک تخفیف خوب نمی‌تواند مشتریان را ترغیب به خرید کند.

در دوران رکود که همه فروشگاه‌ها به دنبال تخفیف حتی تا 80 درصد هم هستند، چگونه می‌توان توجه مشتریان را به خود جلب کرد؟راهکار خوب و کم هزینه، ارسال پیامک از طریق پنل اس ام اس است. چند نکته زیر به شما در دریافت نتیجه بهتر کمک زیادی خواهد کرد:

  • پیامک را نه خیلی زود و نه خیلی دیر ارسال کنید.
  • درصد تخفیف به صورتی باشد که باعث شک مشتری به قیمت واقعی محصولات نشود. برای مثال، تخفیف 70 درصدی به معنای قیمت بالای اجناس تا قبل بوده است. این می‌تواند وجهه کسب وکار را تخریب کند.
  •  میزان تخفیف را باید برای مشتریان فعلی و جدید جداگانه در نظر گرفت. اصولاَ  بهتر است که برای مشتریان فعلی، درصد تخفیف بیشتر باشد.
  • متن پیام بهتر است که کوتاه و همراه با یک بازه مخصوص باشد. ارسال چندین تخفیف در دوره رکود مشکلی ندارد؛ اما هر یک باید شرایط و کالاهای خاصی را در نظر گرفت.
  • هدف از تخفیف را بیان کرد.
  • باید روی کالاهایی تخفیف اعمال کرد که میزان فروش بالایی دارند. برای کالاهای لوکس با نرخ پایین خرید، درصد تخفیف فقط به معنای پرداخت هزینه اضافی است.

در نظر گرفتن مشتریان فعلی

در دوران رکود، باید حداقل فروش خود را نگه داشت. دستیابی به این حداقل هم با حفظ مشتریان فعلی امکان پذیر است. با استفاده از ارسال پیامک تخفیف، تبریک، یادآوری و غیره حداقل می‌توان نام برند خود را برای مشتریان قدیمی خود حفظ کرد.البته برای اینکه بتوانید حس وفاداری و تعلق خاطر بین مشتریان فعلی خود را از طریق نگه دارید، پیامک‌ها را شخصی سازی شده ارسال کنید. به این معنا که در ابتدای پیامک حتماَ نام مشتریان را بنویسید. به عبارتی کاربر احساس نکند که جزوی از یک فهرست طولانی است. همچنین با نوشتن نام شخص، کاربر احساس می‌کند که پیام واقعاَ برای او ارسال شده است.

البته این دلیلی نمی‌شود که کسی به فکر خرید محصول جدید نباشد. هرچند میزان این مسئله نسبت به حالت عادی کمتر است؛ اما به هر حال باید به فکر جذب مشتری جدید بود. حال پرسش این است که در شرایط رکود چگونه مشتری جذب پیدا کرد؟

ارسال پیامک در این بخش بسیار کمک کننده است. البته باید دقت زیادی در این مسئله کرد. اینکه پیامک را به گروه مخاطب نزدیک به پرسونا ارسال شود. مدیانا دارای سامانه پیامکی است که امکان تفکیک گروه مخاطبان بر اساس شهر و منطقه سکونت، سن و جنس و غیره را دارد. برای مثال، اگر خدمات یا محصول شما مربوط به گروه بانوان جوان و ساکن در منطقه خاصی است، با استفاده از مدیانا می‌توان به تمامی گروه این افراد پیامک ارسال کرد. در این حالت چون بازار هدف به درستی انتخاب شده است؛ از این رو شانس جذب مشتری جدید و افزایش فروش بیشتر خواهد شد.

پیدا کردن مشتریان اصلی

مشتریان اصلی با مشتریان فعلی تفاوت دارند. شاید بهتر است که از صفت وفادار استفاده کنیم. مشتریان فعلی بیشتر شامل کسانی هستند که در بین بقیه رقبا، از برند قبلی هم خرید می‌کنند؛ اما مشتریان اصلی، آن‌هایی هستند که به برند خود در هر صورت وفادار هستند و به تمامی اعلان‌ها توجه می‌کنند.

برای پیدا کردن مشتریان وفادار، لینک ترکر پیامک می‌تواند یک راه عالی باشد. با استفاده از لینک ترکر می‌توان متوجه شد که کدام گروه از افراد روی لینک کلیک کرده اند. این مسئله می‌تواند هر کسب وکاری را چندین پله جلو بیندازد. در دوران بد اقتصادی که بودجه کسب وکارها پایین است، هر مالک فروشگاه می‌تواند به آن‌هایی پیامک ارسال کند که روی لینک کلیک کرده و وارد سایت شده‌اند. این گروه از افراد با دریافت اس ام اس مشابه روی لینک کلیک و وارد صفحه اصلی خواهند شد.

یکی از محصولات متفاوت مدیانا با بقیه، لینک ترکر است. محصولی که فقط مدیانا در سرویس خود عرضه می‌کند. شما در مدیانا می توانید از این قابلیت برای بررسی و تحلیل رفتار کاربران در هنگام خرید استفاده کنید. 

توسعه سبد کالایی

یکی از مزایای لینک ترکر، تحلیل رفتار کاربران است. برای مثال، می‌توان متوجه شد که کدام لینک پیامک توانسته بیشترین ورودی را به سمت خود جذب کند. اگر محصول باشد، می‌توان نمونه‌ها و مدل‌های آن را بیشتر کرد. اگر هم خدمات باشد، می‌توان آن را ارتقا داد. در شرایط رکود بهترین راه توجه به مواردی است که کاربران بیشتر توجه می‌کنند. وقتی بتوان کیفیت و تنوع خدمات و محصولات خود را بیشتر کرد، در نهایت شاهد افزایش فروش در دوران رکود و در آن محصول یا خدمات خواهیم بود.

جمع بندی

موارد زیادی وجود دارند که می تواند به شما یا هر مالک کسب وکار دیگری در افزایش فروش در دوران رکود کمک کند؛ اما این مواردی که برای شما نوشتیم، از روش های امتحان شده استفاده کنید. مدیانا در تمامی این روش‌ها در کنار شماست تا بتوانید فروش شما با برنامه دقیق و انتخاب گروه مناسب افزایش دهید. برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره می توانید از طریق شماره تماس 54968000 021 با ما در ارتباط باشید. 

 

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.
این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره با کارشناس حرفه‌ای مدیانا
پس از ثبت درخواست مشاوران ما با شما تماس خواهند گرفت.
Hidden
MM slash DD slash YYYY
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .