پیام صوتی
حرفه‌ای تر با مشتریان خود ارتباط بگیرید
10% تخفیف با کد: medianav 

راهنمای فروش محصولات از طریق ارسال پیامک

20-mehr-راهنمای-فروش-محصولات-از-طریق-ارسال-پیامک

بازاریابی پیامکی (SMS Marketing) یک شیوۀ مرسوم برای تبلیغات و فروش است. در فروش محصولات از طریق ارسال پیامک سعی می‌شود تا در کنار اطلاع‌رسانی به مخاطبان آن‌ها را دعوت به اقدام (Call to Action) کنند. این اقدام می‌تواند تکمیل یک فرم ثبت‌نام یا حتی ارسال لینک خرید مستقیم یک کالا باشد.

برای تاثیرگذاری بر مخاطب با کمک پیامک باید به نکاتی توجه داشته باشیم که در این مقاله قصد داریم به آن‌ها بپردازیم.

چرا باید به سراغ فروش محصولات از طریق ارسال پیامک برویم؟

این سوالی است که ذهن بسیاری از خوانندگان را به خود درگیر می‌کند. دلیل اینکه از پیامک برای فروش محصولات استفاده می‌کنیم عبارت است از:

1-گستردگی تعداد کاربران

به‌طور کلی تعداد افرادی که تجهیزات دریافت پیامک را دارند بسیار زیاد هستند. این در حالی است که تعداد کاربران شبکه‌های اجتماعی یا وب‌سایت‌ها به اندازه مخاطبان پیامک نیست.
از طرفی دیگر در حدود 98 درصد از کاربران، پیامک‌های دریافتی را باز کرده و مطالعه می‌کنند. این در حالی است که بنابر آخرین تحقیقات این آمار در ایمیل مارکتینگ در حدود 19 درصد و در شبکه‌های اجتماعی مختلف به‌طور متوسط 28 درصد است.

نرخ تبدیل مناسب در SMS موجب می‌شود تا فروش محصولات از طریق پیامک توجیه‌پذیر باشد.

2- هزینه کم

ارسال پیامک انبوه یکی از شیوه‌های ارزان قیمت در تبلیغات دیجیتال است. هزینۀ کم و نرخ تبدیل بالا موجب می‌شود تا بسیاری از کسب و کارهای آنلاین یا حتی سنتی به سراغ استفاده از این شیوه بازاریابی نوین بروند.

3- استفاده آفلاین

ارسال پیامک به‌صورت آفلاین صورت می‌پذیرد. یعنی نیازی نیست تا مانند شبکه‌های اجتماعی یا وب‌سایت‌ها، مخاطب آنلاین باشد. این SMSها معمولا تا مدتی روی گوشی تلفن باقی مانده و پاک نمی‌شوند. بنابراین احتمال مراجعه مخاطب در درازمدت به محتوای آن‌ها وجود دارد.

انواع پیامک‌ها از جمله اطلاع‌رسانی، پیامک مناسبتی، نظرسنجی و.. برای بازاریابی و فروش قابل استفاده هستند.

4-فروش محصول از طریق ارسال پیامک به مخاطبان هدف

یکی از مزایای مهم اس ام اس مارکتینگ این است که با جمع‌آوری اطلاعات مشتریان بالقوه و خرید پنل اس ام اس امکان ارسال پیام‌های سفارشی‌سازی‌شده به مخاطبان هدف وجود دارد.

نکات طلایی در فروش محصولات از طریق ارسال پیامک

برای موفقیت در بازاریابی پیامکی، باید به نکاتی توجه داشت تا نتیجه مناسب را به‌دست آوریم:

1- جذاب نوشتن متن پیامک

نکته مهم در SMS این است که تعداد نویسه (کاراکتر) مورد استفاده در این نوع از تبلیغات محدود است. به همین دلیل باید در آن به اصول کپی‌رایتینگ توجه داشت. متن پیامک باید جذاب و گیرا باشد و البته در کمال سادگی، هدف کسب و کار را به مخاطب انتقال دهد.
مشخص بودن اقدام مدنظر کسب و کار برای فروش محصولات از طریق پیامک اهمیت زیادی دارد.

2- زمان مناسب برای ارسال پیامک

از نکات مهم در اس ام اس مارکتینگ، رعایت زمان مناسب برای ارسال پیامک است. قبل از هر اقدامی بهتر است از مشتریان برای ارسال پیامک اجازه بگیرید. همچنین تعدادپیام‌های تبلیغاتی نباید زیاد باشد تا مخاطب اذیت شود.

3- آنالیز نتایج بازاریابی پیامکی

در ارسال اس ام اس باید کاملا هدفمند و براساس استراتژی عمل کرد. کمپین‌های اس ام اس مارکتینگ مانند سایر روش‌های بازاریابی باید مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرند. به‌عنوان مثال اگر از یک نمونه متن پیامک تبلیغ پیج اینستاگرام استفاده می‌کنید با بررسی دقیق نرخ باز شدن، آن را با سایر پیام‌های مشابه مقایسه کنید.

این تحلیل‌ها به شما کمک می‌کند تا امکان شناسایی بهترین راهکارها را برای فروش محصول از طریق ارسال پیامک بیابید.

4- انتخاب سامانه پیامکی مناسب

سامانه ارسال پیامکی را باید با دقت و وسواس زیاد انتخاب کنید. این سامانه باید قابلیت پشتیبانی از وب‌سرویس‌های پیامکی و افزونه‌های کاربردی را داشته باشد. استفاده از امکاناتی نظیر کدخوان پیامکی در سامانه موجب می‌شود تا مشتریان ابتدا به بررسی اصالت کالا بپردازند و سپس آن را خریداری کنند. بدین شکل اطمینان آن‌ها به محصول و برند افزایش پیدا می‌کند.

5- استفاده از خبرنامه پیامکی

برای فروش محصولات از طریق ارسال پیامک، تنها نباید به سراغ اس ام اس های تبلیغاتی برویم. بلکه در برخی از موارد می‌توان با اطلاع‌رسانی، آموزش و افزایش سطح آگاهی مشتریان نسبت به موضوعات مختلف، زمینه را برای خرید محصولات فراهم کرد.

سخن پایانی

فروش یک فرآیند دراز مدت است که برای رقم خوردن آن باید تلاش‌های زیادی صورت پذیرد. یک برند با بازاریابی و معرفی خدمات خود سعی می‌کند تا آگاهی لازم را به مخاطبان بدهد. فروش محصولات از طریق ارسال پیام در زمانی اتفاق می‌افتد که مشتری به مرحله‌ای رسیده باشد که آمادگی کافی برای خرید را داشته باشد.

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.
این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

4 پاسخ

  1. سلام من خشکشویی دارم و میخوام پیامک به مشتریام ارسال کنم میتونین راهنماییم کنید که یک متن بنویسم ؟

  2. من تازه کارمو راه انداختم مشتری ندارم آیا به دردم میخوره اس ام اس یا حتما باید مشتری های خودمو داشته باشم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره با کارشناس حرفه‌ای مدیانا
پس از ثبت درخواست مشاوران ما با شما تماس خواهند گرفت.
Hidden
MM slash DD slash YYYY
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .