در جشنواره تابستانی پنل‌های پيامڪی، همراه مدیانا باشید.
مهلت استفاده تا 31 شهریور 

5 کمپانی موفق در کمپین های بازاریابی موبایلی 

نزدیک به ۵۶.۶۸ درصد از ترافیک وب از دستگاه های تلفن همراه ایجاد می شود، کاربران امروزه ترجیح می دهند از دستگاه ها با صفحه نمایش کوچک استفاده کنند. در دنیای زندگی می کنیم که دستگاه های کوچکی مانند تلفن همراه نقش بزرگی را در آن ایفا می کنند. برندها برای حفظ و جذب مشتریان باید از این ابزار کاربردی استفاده کنند. کمپین های بازاریابی موبایلی تاثیر بزرگی را در برند سازی و جذب مخاطب ایجاد می کنند. در این مقاله از وبلاگ مدیانا به بررسی 5 نمونه موفق از کمپین های بازاریابی موبایلی کمپانی های بزرگ می پردازیم. 

کمپین بازاریابی موبایلی 

کمپین بازاریابی موبایلی با اهداف مختلفی صورت می گیرد. معمولا هدف مشخص اکثر این کمپین ها مشخص است. همانطور که در مقدمه عنوان کردیم برخی از این کمپین ها به منظور افزایش آگاهی از برند راه اندازی می شوند. در برخی دیگر، هدف حفظ و افزایش طول عمر مشتری و وفاداری آن است. گاهی هم از کمپین های موبایل مارکتینگ به عنوان ابزاری برای اطلاع رسانی تبلیغات استفاده می شود. 

بیایید به پنج کمپانی بزرگ دنیا نگاه کنیم که از انواع مختلف کمپین های بازاریابی موبایلی برای رشد فروش و ایجاد تعامل با مشتریان خود استفاده کرده اند. بیشترین تمرکز کمپین های بازاریابی موبایلی، برقراری ارتباط با مشتریان سابق است تا با برقراری ارتباط از این کانال، برنامه هایی را برای ریتنشن مارکتینگ و وفادارسازی مشتریان ایجاد کنند. ارتباط با مخاطبان در بازاریابی موبایلی از زمانی آغاز می شود که مخاطبان هدف، وارد لیست بازاریابی و مشتریان شما شوند. 

بازاریابی ایمیلی یا پیامک؟ 

برخلاف بازاریابی ایمیلی، پیامک سریع تر به دست مخاطبان می رسد و نرخ تبدیل و باز شدن بالاتری دارد. مهم‌تر از همه، پیام‌های متنی یک راهکار ارزان برای تعامل با مشتریان به صورت دائمی است. این ارتباطات می تواند تا حد بسیار زیادی شخصی سازی شود تا تاثیر بیشتری بر مخاطبان بگذارد.  

58٪ از مردم می گویند که ارسال پیامک راه ایده آلی برای دسترسی کسب و کارها به آنها است! با این حال جالب است بدانید که فقط 39٪ از شرکت ها پیامک ارسال می کنند. چرا؟ بیاید به این کمپانی های بزرگی که از بازاریابی پیامکی استفاده می کنند بپردازیم. 

کمپین استارباکس

استارباکس مدتی است که تمرکز خود را به روی بازاریابی موبایلی گذاشته و برنامه ویژه ای را برای وفادارسازی مشتریان خود از طریق این ابزار تنظیم کرده است. با پیوستن به Starbucks Rewards امکاناتی برای مشتریان به منظور راحتی آن ها ایجاد کرده است که از طریق آن مشتریان می توانند سفارشات خود را ثبت کنند، پیش از دریافت هزینه را پرداخت کنند و از طریق پیامک از هدیه تولد، غذاها و نوشیدنی های رایگان اطلاع پیدا کنند. 

بازاریابی موبایل کمپانی دومینو

دومینو در کمپین موبایلی خود «Piece of the Pie» به مشتریان این امکان را می‌دهد که پس از شش سفارش، یک پیتزای رایگان به‌ علاوه تبلیغات و پیشنهادات ویژه اعضای باشگاه مشتریان از طریق ایمیل، پیامک دریافت کنند. این شرکت برای ایجاد اطمینان به مشتریان اعلام می کند که در ماه چند مکالمه و پیامک به آن ها ارسال خواهد کرد که این نمونه بارزی از بازاریابی اجازه ای است.جالب است بدانید که این کمپین چریکی به سادگی توانسته بود از طریق تلفن همراه مخاطبان زیادی را جذب کند. کمپین بازاریابی موبایلی دومینو «یک پیتزا بیشتر» به هدف خود، همانطور که مشخص است آگاهی از نام برند تجاری دست پیدا کند.  

کمپین بازاریابی موبایل مارکتینگ شرکت خودروسازی فورد

 شرکت خودروسازی فورد برای تبلیغات خط اسکیب و تاروس استراتژی بازاریابی تلفن همراه ساده و در عین حال موثری را بکار گرفت. شرکت فورد از مخاطبان هدف خود خواست تا به سر شماره پیامکی  فورد به شماره ۶۳۶۱۱ پیام ارسال کنند تا اطلاعات بیشتری را در مورد خودروها بدست بیاورند. با جمع آوری لید و نیازهای مشتریان برای دریافت اطلاعات درباره هر بخش از خودرو موفق شد جزئیات مهم مشتریان احتمالی را جمع آوری کند. فورد در قالب پیامک اطلاعاتی چون نام، کدپستی و نوع وسیله نقلیه مورد علاقه مخاطبان خود را به سادگی جمع آوری کرد. این روش همان پاسخگوی خودکار است که در تمامی پنل های اس ام اس همچنین در پنل پیامکی مدیانا ارائه می شود. کمپین بازاریابی موبایلی فورد نرخ تبدیل را ۱۵.۴ درصد افزایش داد.

کمپین بازاریابی موبایل مارکتینگ HBO

در سال 2009 HBO برای تبلیغ مبارزه بوکس که توسط این پلتفرم منتشر می شد از کمپین پیامکی استفاده کرد.این پلتفرم پخش فیلم، از تماشاچیان دعوت کرد تا برای بردن یک دستکش بوکس امضا شده، به PELEA یک پیامک ارسال و کد جایزه دریافت کنند. به تمامی بینندگانی که به این کمپین پیوسته بودند، HBO به عنوان هدیه عضویت در باشگاه VIP را اعطا کرد. تقریباً 70٪ از تماشاچیان به باشگاه پیوستند و HBO پایگاه اطلاعاتی مشتریان خود را به روزرسانی کرد. امروز درکشور خودمان هم شاهد چنین کمپینی توسط شرکت لبنیاتی میهن بودیم که در مقاله جداگانه ابعاد مختلف این کمپین داخلی را تحلیل می کنیم. 

کمپین موبایل مارکتینگ IKEA

بازاریابی موبایلی محدود به ارسال ایمیل و پیامک به مشتریان نیست و انواع روش های دیگری مانند طراحی گیم یا واقعیت افزوده را دارد. واقعیت افزوده فناوری است که یک تصویر تولید شده توسط رایانه را از طریق تلفن یا دستگاه تلفن همراه دیگر بر روی دید کاربر از دنیای واقعی قرار می دهد. در حالی که واقعیت افزوده هنوز در مراحل ابتدایی نسبی خود قرار دارد اما انتظار می رود که گام های بلندی در ایجاد تجربیات منحصر به فرد مشتری بردارد.

در کمپین مبلمان ایکیا با نام “قبل از خرید امتحان کنید”؟ IKEA با برنامه IKEA Place با استفاده از واقعیت افزوده به کاربران خود این امکان را می دهد تا نسخه های مجازی مبلمان و دکوراسیون IKEA را در خانه خود امتحان کنند. با این قابلیت کاربردی مشتریان می توانند تغییراتی را در رنگ، اندازه و طراحی ایجاد و به صورت فرضی در منزل خود مشاهده کند. در مقاله جداگانه به واقعیت مجازی و سمت سویی که دنیای بازاریابی در آن در حال حرکت است می پردازیم. 

بازاریابی پیامکی 

بازاریابی پیامکی یکی از ساده‌ترین، ارزان‌ترین و سریع‌ترین راه‌ها برای ورود به دنیای بازاریابی موبایلی و تبلیغ برند شماست، تعجبی ندارد که بسیاری از برندهای بزرگ از این ابزار به عنوان کانال واحد تبلیغات خود استفاده کنند. شرکت هایی که از بازاریابی پیامکی استفاده می کنند فقط برندهای معروف نیستند. چه یک کسب و کار کوچک یا یک شرکت بزرگ داشته باشید، ارسال پیامک به مخاطبان یک راه مقرون به صرفه برای رشد شماست. مشتریان خود را در جریان پیشنهادات ویژه خود قرار دهید، به آنها پشتیبانی سریع ارائه کنیدو با کمک با ارسال پیامک انبوه، کسب و کار خود را به آنها یادآوری نمایید.

جمع بندی 

در این مقاله تنها به 5 کمپین موبایلی کمپانی های بزرگی مانند فورد، ایکیا، استارباکس و… پرداختیم. کمپین های بازاریابی موبایلی که تاثیر بزرگی بر برندسازی و جذب مشتریان برای این کمپانی ها داشته اند. 

با کمی خلاقیت می توان مشتریان زیادی را با استفاده از تلفن همراه و بازاریابی موبایلی جذب کنید. کسب و کار ها و برند های تجاری بزرگ مانند مواردی که در بالا به آن پرداخته شد می تواند منبعی برای گرفتن الهام و راه حل هایی برای جلب توجه مخاطبان باشد. با راه اندازی کمپین های مختلف شما می توانید به سادگی با مخاطب خود ارتباط برقرار کنید و آگاهی از برند ایجاد کنید. اولین کمپین پیامکی خود را با پنل اس ام اس رایگان مدیانا راه اندازی کنید تا مزایای بازاریابی پیامکی را خودتان تجربه کنید!

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره با کارشناس حرفه‌ای مدیانا
پس از ثبت درخواست مشاوران ما با شما تماس خواهند گرفت.
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .