پیام صوتی
حرفه‌ای تر با مشتریان خود ارتباط بگیرید
10% تخفیف با کد: medianav 

برای تبدیل شدن کسب و کار سنتی به آنلاین به چه ابزارهایی نیاز دارید؟

ابزارهای تبدیل کسب و کارهای سنتی به انلاین

کرونا، قرنطینه، منع رفت و آمد، تعطیلی و… کسی فکرش را هم نمیکرد روزی این کلمات را بشنود و در عمل هم ببیند. صحبت از تعطیلی اجباری مغازه ها و پاساژها این روزها نقل هر محفلی شده است. آمارها نشان می‌دهد که کسب و کارهای سنتی بیشترین آسیب را در این مدت تجربه کرده اند، اما کسانی که نیم نگاهی به فضای اینترنت و کسب و کارهای آنلاین داشتند، توانستند بخشی از ضررها را جبران کنند و صدالبته بسیاری از افراد در همین شرایط کسب وکارشان هزاران برابر شرایط عادی رشد کرد که حتی تصورش را هم نمی‌کردند. صاحبان کسب و کارهای سنتی عموما اعتقادی به فروش آنلاین و ارائه خدمات در فضای اینترنت نداشتند، تا این روزهای کرونایی که عدم حضور فیزیکی مردم در سطح جامعه مغازه دارها و خرده فروش ها را به شدت آزار داد. این شد که جرقه استفاده از فرصت اینترنت و مزایای ارتباطات به ذهن فعالان سنتی بازار هم خورده شد و پیش خود گفتند : ماهی را هروقت از آب بگیری تازه است …

کسب و کار سنتی چیست؟

در واقع همان مغازه داری به سبک رایج که اجناس را بصورت کلی خریداری کرده و با سبک و سیاق خاص خود ،آنها را به صورت خرده فروشی در محل فروش یا همان مغازه خود ارائه می کند. یکی از جذابیتهای این سبک کسب وکار به حسن سلیقه فرد در نحوه ارائه اجناس (طراحی و دکور مغازه ، چیدمان اجناس) مرتبط است. آنها تا زمانی درآمد دارند که در محل کسب و کار خود حضور فیزیکی و فعالیت داشته باشند . اما امروز میخواهیم از قطار تحول در کسب وکار جا نمانیم و هرچه زودتر سوار شویم و به سمت موفقیت حرکت کنیم. پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

چگونه کسب و کار سنتی خود را آنلاین کنیم؟

قدم اول برای شروع این کار، بررسی شرایط و قابلیت های آنلاین شدن در کسب وکار ما می باشد. در بعضی از مشاغل و فعالیتها امکان فروش محصولات یا ارائه خدمات از لحاظ ماهیت محصول یا خدمت مقدور نمی باشد، اما با وجود تنوع ابزارهایی که برای نمایش وجود دارد،کسب وکارها می توانند نسبت به معرفی مشاغل و خدمات خود اقدام کنند و اقدام نهایی را بر مبنای حضور فیزیکی بگذارند. در واقع میتوان گفت راه غیر ممکنی وجود ندارد وآنلاین شدن یک کسب و کار لزوما به معنای ارائه خدمات در بستر آنلاین نیست.

برای آنلاین کردن یک کسب و کار چقدر سرمایه لازم است؟

هر کسب و کاری نیاز به یک سرمایه اولیه دارد که این موضوع در مورد کسب و کارهای اینترنتی هم صادق است، با این تفاوت که شما برای کسب و کار اینترنتی خود نیاز به سرمایه و ریسک بسیار کمتری دارید.یکی از بهترین مزیت های کسب و کارهای آنلاین، امکان راه اندازی آن با هزینه ای بسیار کمتر از کسب و کارهای سنتی است. در این روش شما می توانید حتی با سرمایه ای کمتر از ۱۰۰ هزار تومان، کسب و کار آنلاین خود را راه اندازی کنید. اگر بخواهیم یک کسب و کار سنتی و فیزیکی راه اندازی کنیم باید هزینه بسیار بالایی متحمل شویم. مثلا برای راه اندازی یک فروشگاه موبایل سنتی باید حداقل سرمایه ای بین ۱۰۰ تا ۴۰۰ میلیون وجود داشته باشد، ولی در حالت آنلاین همان موبایل فروشی نیاز به چنین سرمایه ای ندارد.

ابزارهای مورد نیاز برای راه اندازی یک کسب وکار آنلاین

با یک سرچ ساده در گوگل، در پاسخ به این سوال که” ابزارهای مورد نیاز کسب و کار آنلاین چیست ” با جوابها و تحلیل های مختلفی برخورد خواهید کرد. اما باید گفت که برای آنلاین شدن مسیر سختی را پیش رو ندارید و با شناخت اولیه و بهره گیری از ابزارهای مناسب می توانید کار را آغاز کنید. بهره گیری از مشاوره شرکتها و افراد متخصص در این زمینه هم بسیار حائز اهمیت می باشد. ما در این مقاله سعی کرده ایم ابزارهای با اهمیت و کم هزینه را با در نظر گرفتن بازدهی در مدت زمان کوتاه، به شما پیشنهاد دهیم.

ابزارهای لازم برا انلاین شدن کسب و کارها
ابزارهای لازم برا انلاین شدن کسب و کارها

1. اولین اقدام راه اندازی وبسایت است

امروزه کمتر کسی در دفتر تلفن و دیگر روش های سنتی به دنبال آدرس و شماره تلفن کسب و کار مدنظر خود می گردد. بیشتر افراد با جست و جوی آنلاین به دنبال محصولات و خدمات مورد نیاز خود هستند و بیشتر مصرف کنندگان نیز از اینترنت استفاده می‌کنند. شما همان روزی که کسب و کار خود را شروع کردید به وب سایت نیاز داشتید و اگر هنوز صاحب یک وب سایت نمی‌باشید، بهتر است همین حالا برای ساخت آن اقدام کنید. دیر شروع کردن بهتر از هرگز شروع نکردن است! هر کسب وکار به یک وب سایت نیاز دارند زیرا وب سایت اولین گام در تبلیغات و بازاریابی دیجیتال است. در این میان فروشگاه سازهای رایگانی مانند سازیتو کار را برای کسانی که دانش فنی طراحی سایت و هزینه آن را ندارند راحت کرده است.
اپلیکیشن ‌ها نیز نقش اساسی و تاثیرگذار در کاهش هزینه‌های بازاریابی و همچنین افزایش بهره‌وری کسب و کارها دارند. شاید تصور کنید که اپلیکیشن ها تنها برای شرکت های بزرگ کاربرد دارند و خدمات خرد یا کوچکتر نیازی به اپلیکیشن ندارند، اما باید بگوییم که سخت در اشتباه هستید. امروزه اکثر شرکت ها، کسب و کارهای تازه تاسیس و یا کوچک، خدمات مبتنی بر تلفن همراه، خصوصا اپلیکیشن ها را انتخاب میکنند. این انتخاب دلایل متعددی از جمله عدم مراجعه حضوری و یا رشد سریع در سطحی گسترده و از همه مهمتر راحتی مخاطب در انتخاب محصولات را دارد.

2. شبکه های اجتماعی خود را فعال کنید

این روزها شاهد حضور جمع وسیعی از کاربران گوشی های هوشمند در شبکه های اجتماعی هستیم. این امر تا جایی پیش رفته است که بسیاری از صاحبان مشاغل و مدیران شرکت ها به دلیل حضور گسترده کاربران، سعی در معرفی محصولات و خدمات خود در شبکه های اجتماعی دارند. فکر نمیکنم کسی را این روزها پیدا کنید که با واتساپ، تلگرام و یا اینستاگرام آشنا نباشد. شما هم باید از این ظرفیت استفاده کنید و راحت و بی هزینه پیج اینستاگرام و کانال تلگرامی کسب و کارتون رو همین حالا راه اندازی کنید. همه کارهایی که برای معرفی محصول و خدماتتون در مغازه انجام میدادید، حالا در فضای مجازی انجام دهید. (نحوه ارسال محصول، تخفیفهای ویژه و..)
اگر با برنامه و هدفمند در شبکه‌ های اجتماعی مانند اینستاگرام، فیس بوک، گوگل پلاس، توئیتر و … حضور داشته باشید، نتایج مثبتی برایتان به دنبال دارد. محصول حضور شما این است که همواره با مشتری در تعامل هستید و او را به سمت وب‌ سایت و دیگر کانال‌ های ارتباطی خود سوق می‌ دهید. نقش رسانه های اجتماعی در کسب و کار، تجارت، تبلیغات، بازاریابی، فروش و برندینگ بسیار موثر است.

3. ایمیل مارکتینگ را در برنامه خود قرار دهید

از زمان گسترش اینترنت در دنیا تا امروز، ایمیل ابزاری ضروری برای کسب و کارها بوده و هست. طبق تحقیقات انجام شده، حدود 9 میلیارد نفر در دنیا از ایمیل استفاده می‌کنند. این رقم همزمان با افزایش نفوذ اینترنت در میان مردم زیاد می‌شود. کمتر کسی پیدا می‌شود که کاربر اینترنت باشد اما ایمیل نداشته باشد. شاید بعضی افراد خیلی کمتر از ایمیل استفاده کنند اما در هر صورت ایمیلی دارند که در صورت ضرورت از آن استفاده می‌کنند . با بررسی کسب و کارها متوجه شده ایم یکی از ساده‌ترین روش‌های برقراری ارتباط داخلی و بیرونی آنها، استفاده از ایمیل است. بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ یکی از روش های ارتباط با مشتری و حفظ آن است که برای یک کسب و کار آنلاین ضروری محسوب می شود.

4. از اس ام اس مارکتینگ برای جذب مشتری و تعامل با آن استفاده کنید

بازاریابی پیامکی یا اس ام اس مارکتینگ یک روش بازاریابی از طریق پیامک است. تبلیغات از طریق این روش کم هزینه و بسیار موثر با استفاده از پنل ارسال پیامک انجام میشود. پنل اس ام اس در حقیقت یک نرم‌افزار در فضای اینترنت است که به شما اجازه می‌دهد تا مشتریان‌تان را مدیریت کنید و برای آن‌ها پیامک‌های انبوه ارسال کنید و از آن مهمتر با مشتریانتان در ارتباط باشید. به دلیل در دسترس بودن تلفن همراه و عدم نیاز به اینترنت برای دریافت تبلیغات، دیده شدن پیامک های تبلیغاتی به آماری بالای 95٪ رسیده است. اس ام اس مارکتینگ هنوز هم موثرترین نوع تبلیغات حتی برای برندهای بزرگ و شناخته شده است. لازم به ذکر است استفاده ازاین ابزار نیازمند بهره گیری ازخدمات شرکت هایی که در این زمینه فعالیت دارند میباشد .اگر برای کسب‌وکار آنلاینی که شروع کرده اید، نیاز به ارسال اس ام اس کد فعال سازی و یا استفاده تبلیغاتی دارید، شرکت مدیانا نیازهای شما به بازاریابی پیامکی را با بالاترین سطح کیفی برطرف می کند.

توصیه: از ظرفیت اقوام، دوستان، همکاران و…در معرفی و تبلیغ کسب کار آنلاین خود بهره ببرید. معرفی خدمات و محصولات در پیج های شخصی حس اعتمادسازی بیشتری را به اطرافیان منتقل میکند.

مدیانا در زمینه مجازی سازی کسب و کار شما مشاوره رایگان می دهد

صاحبان کسب و کار برای این که در بازار رقابتی موفق باشند، احتیاج دارند که در مرحله اول کسب و کارشان دیده شود تا بتوانند مشتری جدید جذب کنند، مرحله دوم بتوانند با مشتریان خود هر چه بیشتر در ارتباط باشند تا از آنها مشتری وفادار بسازند. سامانه پیامکی این امکان را برای صاحبان کسب و کار فراهم می کند تا هم بتوانند ارسال اس ام اس انبوه برای جذب مخاطب داشته باشند، هم با مشتریان خود به طور مداوم از طریق ارسال پیامک در ارتباط باشند. این ارتباط روش های متفاوتی دارد که در بلاگ مدیانا به آن پرداخته شده است. بهره گیری از ظرفیت شرکت مدیانا با توجه به تجارب موفق در دنیای دیجیتال مارکتینگ، معرفی کسب وکارشما راسرعت می بخشد. تیم تولید محتوای وبسایت مدیانا اس ام اس در تلاش است تا همواره تازه‌ترین و بروزترین اطلاعات بازاریابی را در قالب مقالات تخصصی به مخاطبان خود ارائه دهد. در صورتی که برای آنلاین سازی کسب و کار خود و استفاده از سامانه پیامک سوالی دارید، همین حالا با شماره تلفن 02154968000 تماس بگیرید.

5/5 - (2 امتیاز)
آیا این مقاله برایتان مفید بود؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.
این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره با کارشناس حرفه‌ای مدیانا
پس از ثبت درخواست مشاوران ما با شما تماس خواهند گرفت.
Hidden
MM slash DD slash YYYY
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .