پیام صوتی
حرفه‌ای تر با مشتریان خود ارتباط بگیرید
10% تخفیف با کد: medianav 

10 روش جذب مشتری برای فروشگاه

روش-جذب-مشتری-برای-فروشگاه

یک قانون بسیار ساده برای افزایش فروش وجود دارد که درک آن برای همه چندان ساده به نظر نمی­آید! درک نیاز مشتریان می­تواند به عنوان تنهاترین راه برای جذب مشتری همیشگی معرفی شود، چرا که با رسیدن به این درک، ناخودآگاه روش های رسیدن به آن پیاده سازی می­شود و به هدف اصلی شما که جذب مشتری است خواهید رسید. شاید بگویید که انسان ها با توجه به تفاوت هایی که دارند نیازهای متفاوتی هم دارند و نمی­توان نیازهای تمامی مشتریان را شناخت، اما اینطور نیست. ذهن افراد در موقعیت های یکسان به شکل یکسانی عمل می­کند و کافیست شما پالس مثبتی که از سمت مشتریان ارسال می­شود را دریابید و هر روز به تعداد این افراد بیفزایید. امروز می­خواهیم روش های متنوعی برای جذب مشتریان به فروشگاه شما بگوییم که مطمئنا با استفاده از چند مورد از آنها تاثیر شگرف آن را متوجه خواهید شد.

کانال های جدید و متنوع را امتحان کنید

همیشه یک راه تکراری را برای جذب مشتری تکرار نکنید. به دنبال کانال های جدید ارتباطی باشید. مثلا ایمیل مارکتینگ شاید گزینه خوبی برای شما باشد اما تنها به آن اکتفا نکنید. افراد زیادی هستند که هنوز هم دسترسی به ایمیل های خود ندارند یا روزانه ایمیل های خود را چک نمی­کنند. شاید ارسال پیامک از طریق پنل اس ام اس به دلیل آمار بسیار بالایی که در دیده شدن پیام توسط مخاطب دارد بتواند شما را سریعتر به مخاطبان هدف برساند.

محل حضور مشتریان خود را بشناسید

فارغ از اینکه کسب و کار شما تنها به صورت حضوری فعالیت می­کند یا به صورت آنلاین و اینترنتی هم فروش دارد، باید محل حضور مشتریان خود را شناسایی کنید و تنها برنامه ریزی خود را برای آن محل انجام دهید. با بررسی این شواهد به این نتیجه خواهید رسید که مشتریان شما بیشتر در کدام یک از شبکه های اجتماعی حضور دارند و بهتر است با کدام یک از ابزارهای تبلیغاتی با آنها ارتباط برقرار کنید.

از بازاریابی مستقیم استفاده کنید

بازاریابی مستقیم (Direct Marketing) نوعی از بازاریابی است که در آن به صورت اختصاصی با مشتریان بالقوه و بالفعل ارتباط برقرار می­شود و تاثیر آن قابل قیاس با بازاریابی به روش انبوه نیست. زمانی که شما با مشتریان خود که از شما خرید کرده اند تماس می­گیرید و نظر آنها را جویا می­شوید و یا به آنها کد تخفیف ارائه می­کنید در حال بازاریابی مستقیم هستید. مزیت این بازاریابی در برابر بازاریابی عمومی مانند تبلیغات بیلبورد، قابل اندازه گیری بودن و هدفمند بودن آن است. بازاریابی پیامکی یکی از مصداق های بارز بازاریابی مستقیم است که به دلیل قابلیت مکان یابی می­تواند بسیار برای جذب مشتری فروشگاه ها موثر باشد. برای اطلاعات بیشتر درباره بازاریابی پیامکی به سایت مدیانا اس ام اس مراجعه کنید.

روش-جذب-مشتری-برای-فروشگاه

در شبکه های اجتماعی فعالیت کنید

فعالیت در شبکه های اجتماعی را دست کم نگیرید، در حال حاضر قسمت زیادی از وقت مردم در این شبکه ها می­گذرد. اگر می­خواهید از رقابت جا نمانید و توجه افراد فعال در این شبکه ها را هم به فروشگاه خود جذب کنید همین حالا دست به کار شوید. دیدن تصاویری از پشت صحنه و روزمرگی های شما در فروشگاه، حس اعتماد را به مشتریان هدیه می­دهد. فراموش نکنید که در انتخاب شبکه اجتماعی باید به موردی که در ابتدای این مقاله اشاره شد( محل حضور مشتریان) توجه کنید. مثلا انتخاب لینکدین برای یک فروشگاه لباس زنانه یک انتخاب نادرست به شمار می­رود.

جادوی تخفیف را دست کم نگیرید

تخفیف حقیقتا جادو می­کند! حتما خود شما هم بارها در معرض این جادو قرار گرفته اید و چشم بسته خرید کرده اید. تخفیف یک روش تضمینی برای افزایش فروش است به شرط آنکه واقعی باشد و با اعداد و ارقام فضایی به شعور خریدار توهین نشود. شما می­توانید پس از اولین خرید مشتریان به آنها کارت باشگاه مشتریان اهدا کنید و آنها را به عضویت این باشگاه و خبرنامه پیامکی خود در بیاورید. مشتریان نیز با در اختیار گذاشتن اطلاعات خود می­توانند کد تخفیف برای خریدهای بعدی دریافت کنند.

برنامه ای ارجاعی ایجاد کنید

یک سناریو برای خرید مشتریان در نظر بگیرید. به عنوان مثال اگر 2 نفر از سمت آنها از شما خرید کنند به آنها 50% تخفیف برای خرید بعدی تعلق می­گیرد. به این سناریو یک برنامه ارجاعی می­گویند که با استفاده از آن مشتری ترغیب می­شود شما را به دوستان و آشنایان خود معرفی کند تا به مزیتی که به او تعلق می­گیرد برسد. البته که شما هم بی نصیب نمی­مانید و مشتریان جدید جذب خواهید کرد. پیاده سازی این سناریو با در نظر گرفتن یک لینک مختص هر مشتری می­تواند در شبکه های اجتماعی و از طریق پیامک انجام شود.

روی یک بخش خاص از بازار تمرکز کنید

قطعا محصول شما به سلیقه و نیاز طیف خاصی از افراد می­خورد پس منطقی آن است که زمان و هزینه خود را صرف همان قشر مورد نظر کنید. با این کار هدفمندتر پیش خواهید رفت و فروش بیشتری خواهید داشت و سریعتر مسیر رسیدن به برند را طی خواهید کرد . یکی از راه هایی که شما را در این امر یاری می­کند ارسال پیامک هدفمند از طریق پنل پیامک است. با استفاده از این امکان می­توانید به سن و جنس و موقعیتی که دقیقا مخاطب فروشگاه شما هستند پیامک بزنید و از آنها دعوت به بازدید یا ارائه کد تخفیف کنید.

رضایت مشتریان فعلی را جلب کنید

بارها و بارها در مقالات مدیانا اس ام اس به این نکته اشاره کرده ایم که حفظ مشتریان فعلی هزینه ای بسیار کمتر از جذب مشتری جدید برای شما دارد و پروسه خرید مشتری فعلی بسیار راحت تر و محتمل تر است. پس قبل از هر کاری برای جذب مشتری جدید به فکر مشتریانی باشید که حداقل یکبار از شما خرید کرده اند. با استفاده از نرم افزارهای مدیریت مشتریان که اطلاعات و سابقه خرید آنها را ذخیره می­کند ،کد تخفیف و هدایای ویژه ای را برای آنها در نظر بگیرید و منتظر خریدهای آنها باشید.

 

فروش اینترنتی را در کنار فروش حضوری پیش ببرید

نیمی از بازار را از دست می­دهید اگر فروش اینترنتی را در کنار فروش حضوری خود نداشته باشید. البته که بسیار قبل تر از دوران کرونا اهمیت این موضوع به فروشگاه ها ثابت شده بود، اما پس از بحران کرونا در سال 1399 و کسادی شدید بازار، لزوم بستری برای فروش اینترنتی فروشگاه ها به شدت احساس شد. طراحی وبسایت برای فروش آنلاین با وجود فروشگاه ساز های آماده کار سخت و پیچیده ای نیست اما اگر نخواستید وارد این حوزه شوید حتما با یک پیج اینستاگرام یا کانال تلگرام فروش اینترنتی خود را آغاز کنید.

با کسب و کارهای دیگر همکاری کنید

یکی از روش های خوب برای جذب مشتری جدید همکاری با کسب و کارهایی است که می­توانند با حوزه کاری شما مربوط باشند. حتما نمونه این همکاری ها را در چند سال اخیر با برندهایی مثل اسنپ و فیدیبو دیده اید. با برگزاری مسابقات یا کمپین هایی که جذابیت های خاصی برای مردم دارد می­توانید برند خود را به مشتریان کسانی که با آنها همکاری می­کنید معرفی کنید و از این طریق جذب مشتری جدید داشته باشید.

سوالات متداول

راه‌های مختلفی برای جذب مشتری به فروشگاه وجود دارد از این راه‌ها می‌توان به بازاریابی مستقیم (Direct Marketing)، ایجاد تجربه خرید مثبت، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، در نظر گرفتن تخفیفات، استفاده از پیامک و ایمیل، ایجاد سایت و …. اشاره کرد.

5/5 - (1 امتیاز)
آیا این مقاله برایتان مفید بود؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.
این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره با کارشناس حرفه‌ای مدیانا
پس از ثبت درخواست مشاوران ما با شما تماس خواهند گرفت.
Hidden
MM slash DD slash YYYY
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .